صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

انتخاب رشته دانش آموزان باید مبتنی بر «آگاهی» و «استعداد» باشد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: انتخاب رشته دانش آموزان باید مبتنی بر آگاهی و کسب توانایی‌ها، استعدادها و علایق خود فرد باشد.
کد خبر : 172435

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت، علی زرافشان در جمع اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق 21 گانه شهرستا‌ های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار با اشاره به این که هدایت تحصیلی بعد از یک دوره طولانی مجدد به دوره اول متوسطه بازگشت، اظهار کرد: مسائل درون سازمانی و برون سازمانی بسیاری در امر هدایت تحصیلی نقش داشته‌اند که بعضا چالش‌هایی را در این راه به وجود می‌آوردند که نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر بود.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال گذشته با چالش‌هایی روبرو شد، تصریح کرد: باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد و با کسب مهارت و دانش در کنار یکدیگر، چرخ تولید و اشتغال را در جامعه به حرکت درآورد.


وی با تاکید بر اینکه انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموز باید محور توجه مسئولان قرار گیرد، تأکیدکرد: انتخاب رشته دانش آموزان باید مبتنی بر آگاهی و کسب توانایی‌ها، استعدادها و علایق خود فرد باشد.


زرافشان کسب اطلاع از مشاغل متعدد و مختلفی را که در جامعه وجود دارد و همچنین آشنا کردن دانش آموزان با حرفه‌های مختلف را از ضروریات پیش روی دانش آموزان دانست و یادآور شد: معمولا انتخاب رشته توسط اولیای دانش آموزان بدون توجه به مهارت‌ها و نظرات آنان صورت می‌گیرد و متاسفانه این امر بدون توجه به علایق دانش آموز، آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر