صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶

مقایسه فروش سینماها در فرودین‌ 96 با 95/ 5 میلیارد فروش بیشتر با افزایش 20 درصدی قیمت بلیت

فروش فوق‌العاده سینماها در روزهای نوروز 95، اتفاق مهمی بود که پس از چند سال، دوباره سینماگران را دلگرم کرد و عده‌ای را واداشت تا گیشه نوروز 95 را با گیشه پر از آدم‌های بلیت‌به‌دست دهه هفتاد مقایسه کنند. برخلاف تصور بسیاری از سینماگران که مدعی بودند، افزایش 20 درصدی قیمت بلیت‌ها هم نمی‌تواند سیر صعودی استقبال مخاطب که از سال قبل آغاز شده بود را حفظ کند؛ آمار نشان می‌دهد گیشه نوروز 96 توانسته آمار خوب سال گذشته را تکرار کند و با فروش مشابه با سال قبل، به کار خود ادامه بدهد.
کد خبر : 169833

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، جمع فروش آثار سینمایی، در 20 روز ابتدایی سال گذشته، 20 میلیارد و 777 میلیون تومان بوده است. آمار نشان می‌دهد فیلم‌های «من سالوادر نیستم» با 9 میلیارد و 700 میلیوم تومان، «پنجاه کیلو آلبالو» با چهار میلیارد و 497 میلیون تومان، «بادیگارد» با سه میلیارد و 100 میلیون تومان، «ابد و یک روز» با دو میلیارد و 670 میلیارد تومان، «خشم و هیاهو» با 500 میلیون تومان و «کفش‌هایم کو» با 310 میلیون تومان به فروش کلی 20 میلیارد 777 میلیون تومان رسیده بودند.


این در حالی‌ است که فروش فیلم‌های اکران شده در روزهای نوروز 96، به این شرح است:


«سه‌ بیگانه»


فیلم سینمایی «سه بیگانه» به کارگردانی مهدی مظلومی با فروش یک میلیارد و 400 میلیون تومان یکی از فیلم‌های نسبتا موفق گیشه بوده است. در حالی که این فیلم از حق داشتن تیزرهای تبلیغاتی و هرگونه تبلیغ دیگری محروم است و تنها 25 سالن در تهران و 40 سالن دیگر شهرستان‌ها دارد.


«خوب بد جلف»


فیلم سینمایی «خوب بد جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی تاکنون هفت میلیارد و 300 میلیون تومان در تهران و چهار میلیارد و 200 میلیون تومان در دیگر شهرستان‌ها فروش داشته و با مجموع 11 میلیارد و 530 میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم روی پرده سینماها است. «خوب بد جلف» در حال حاضر 115 سینما در تهران و دیگر شهرستان‌ها دارد.


«ماجرای نیمروز»


فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با فروش یک میلیارد و 750 میلیون تومان در سینماهای تهران و 610 میلیون تومان در سینماهای دیگر شهرستان‌ها به مجموع فروش دو میلیارد و 360 میلیون تومان رسیده است. این فیلم هم‌اکنون 62 سالن در اختیار دارد.


«گشت 2»


فیلم سینمایی «گشت 2» به کارگردانی سعید سهیلی با فروش پنج میلیارد و 450 میلیون تومان در تهران، سه میلیارد و 350 میلیون در دیگر شهرستان‌ها، به فروش هشت میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است. این فیلم 127 سالن در تهران و دیگر شهرستان‌ها دارد.


«آباجان»


فیلم سینمایی «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی با وجود بازیگران چهره چون فاطمه معتمدآریا و سعید آقاخانی و... تاکنون 810 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم 28 سالن در تهران دارد.


«یک روز بخصوص»


فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان با 33 سالن 600 میلیون تومان فروخته و کم‌فروش‌ترین فیلم نوبت اول اکران نوروز بوده است.


به این ترتیب سینماهای کشور با فروش 25 میلیارد و 520 میلیون تومان تا 18 فروردین 96 نسبت به تاریخ مشابه سال قبل که 20 میلیارد و 777 میلیون تومان بوده است، رشد تقریبی 20 درصدی داشته و با توجه به افزایش 20 درصدی بهای بلیت‌ می‌توان نتیجه گرفت که گیشه نوروز 96 فروشی معادل نوروز 95 داشته است و در بهترین حالت موفقیت سال قبل را تکرار کرده است. این در حالی است که وزیر ارشاد از افزایش 20 درصدی نسبت به سال قبل سخن گفته بود که با توجه به افزایش 20 درصدی بهای بلیت، به دست آمده و تعداد مخاطب نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر