صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس سازمان سینمایی در کاخ جشنواره

ایوبی: بیضایی و تقوایی هر زمان که بخواهند می‌توانند فیلم بسازند/ وضعیت اکران «محمد رسول‌الله(ص)» در جشنواره مشخص نیست

حجت‌الله ایوبی گفت: «ما از فیلمسازی ناصر تقوایی و بهرام بیضایی استقبال می‌کنیم. آنها هر زمان که بخواهند می‌توانند برای این کار اقدام کنند..»
کد خبر : 1691

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، حجت‌الله ایوبی هنگام بازدید از کاخ سی و سومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به فیلم‌های این دوره از جشنواره گفت: «اکثر فیلم‌ها را تماشا کرده‌ام. بیشتر فیلمسازها دغدغه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی را دارند.»


وی ادامه داد: «آمارها نشان می‌دهد اکران سال گذشته بسیار خوب بوده و مردم فیلم‌هایی را که مفاهیم اجتماعی را به خوبی بیان می‌کنند دوست دارند. در واقع مردم فیلم‌های خوش ساخت و دارای قصه را دوست دارند.»


ایوبی در مورد آرامش حاکم بر جشننواره امسال اظهار کرد: «با حفظ آرامش سعی می‌کنیم نگاه درست و اصولی به جریان‌های سینما داشته باشیم. بنابراین آنچه امروز از آرامش در سینمای ایران سراغ داریم، مرهون تلاش خود سینماگران است، همانگونه که در سال گذشته خود آنها عامل حفظ آرامش در سینما بوده‌اند، باز هم با ساخت فیلم‌های خوب، سینمای بدون حاشیه را رقم زدند.»


وی در مورد نبودن بزرگان سینما در این دوره از جشنواره بیان کرد: «ما بزرگانی داریم که در جشنواره هستند و فیلم‌های آنها به درستی در زمان مناسب اکران خواهد شد، اما برخی از این بزرگان داوطلبانه از نمایش فیلم‌های خود در جشنواره صرف نظر کردند و به نفع جوان‌گرایی در سینمای ایران کنار کشیدند. البته بزرگانی در سینما هم داریم که خود را برای ساخت فیلم‌های جدید آماده می‌کنند.»


وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا بیضایی و تقوایی در دوره ریاست او فیلم خواهند ساخت، گفت: «هر زمان که این بزرگان بخواهند فیلم بسازند ما استقبال می‌کنیم.»


رئیس سازمان سینمایی در پایان سخنانش درباره نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی گفت: «مجید مجیدی کارگردان این فیلم اعلام کرده که فیلم «محمدرسول الله» آماده نمایش است و اکنون در حال بررسی است که آیا فیلم را در جشنواره فجر نمایش بدهد یا خیر. همچنین در حال فراهم کردن شرایط مناسب برای اکران این فیلم سینمایی است، اما واقعیت این است که احتمال اکران شدن فیلم بیش از اکران نشدن آن است.»


وی در ادامه گفت: «در این‌باره بیش از این اظهارنظر نمی‌کنم. بهتر است آقای مجیدی و همکارانشان در این‌باره سخن بگویند، اما به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر