صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دنیای تصویر 272 منتشر شد

دویست و هفتادودومین شماره دنیای تصویر در آستانه سال نو منتشر شد. در این شماره، علاوه بر جداول کامل تولید و فروش، پرفروش‌ترین فیلم‌ها، پولسازترین بازیگران، محبوبترین ژانرها، پرمخاطب ترین سالن‌ها و موفق‌ترین پخش‌کننده‌ها نیز معرفی شده‌اند.
کد خبر : 165649

به گزارش گروه فرهنگی آنا، معرفی چهره‌های مهم سینمایی سال 95 (از جمله، اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی، عباس کیارستمی، حسن فتحی، مهران مدیری، مانی حقیقی، لیلا حاتمی، کیانوش عیاری، مسعود کیمیایی و...) از دیگر بخش‌های این شماره است. بخش ویژه این شماره به بررسی جشنواره فیلم فجر و فیلم‌های آن از نگاه منتقدان و نویسندگان سینمایی اختصاص دارد. در بخش گفتگو نیز، میزگردی خواندنی با حضور شش کارگردان فیلم های مهم سال 2016 را خواهید خواند.


گزیده ای از مطالب این شماره عبارتند از:


یادداشت سردبیر


جدول فروش و بررسی ترین‌های سال 1395: پرفروش ترین فیلم: «فروشنده»، موفق‌ترین پخش‌کننده‌ها، پرمخاطب‌ترین سالن ها، پرمخاطب‌ترین فیلم: «من سالوادور نیستم»، محبوب‌ترین ژانر بین مخاطبان، پولسازترین بازیگران مرد، پولسازترین بازیگران زن، بودجه فیلم پرفروش، ژانر فیلم‌های ناکام، فیلم‌های سودده و ضررده


تازه‌های تولید: «هت تریک» در سکوت خبری کلید خورد، «شعله ور»: فیلمی با صدوبیست جلسه فیلمبرداری!، «خانه ما» سامان مقدم: نوروز 96 شبکه سه، «گیلدا» آماده نمایش شد، «همه چی عادیه!» به پایان رسید


چهره های سال 1395: اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی، عباس کیارستمی، حسن فتحی، مهران مدیری، محمدحسین مهدویان، مانی حقیقی، ابوالفضل پورعرب، حسام نواب صفوی، لیلا حاتمی، کیانوش عیاری، مسعود کیمیایی


شبِ مهتابِ فروشنده (گزارش هشتاد و نهمین مراسم اسکار 2017)


رقابت درام تلخ با موزیکال عاشقانه (گزارش ویژه فصل جوایز سینمایی 17-2016)


مستند سیاسی «آمریکای هیلاری» و «بتمن علیه سوپرمن» فاتحان تمشک‌های طلایی


تازه های 2017: بنیانگذار، مانستر تراک‌ها، سه ایکس: بازگشت زاندر کیج، اشخاص پنهان، طلا، فضای بین ما، شکاف، روز وطن‌پرستان، حلقه‌ها، بی‌خواب، شیر، هدف یک سگ


بر پرده سینماها: خوب، بد، جلف


نقد فیلم: شوخ طبعی‌ات را حفظ کن! («تونی اردمان»)


دهه 1930 و شاهکارهایش(2) (راز بلاک باسترها از نگاه جورج لوکاس/ قسمت پنجم)


گفتگو: خیره شدن به قلب طوفان (میزگردی پیرامون رنج‌ها و لذت‌های فیلمسازی از زبان شش کارگردان فیلم‌های مهم سال) با حضور: الیور استون، دیمین چزل، بری جنکگینز، میرا نائیر، دنزل واشینگتن و مل گیبسون


دست نیافتنی (آناتومی یک بازیگر: تام کروز)، قسمت سوم: سلطان قلب‌ها (تاپ گان)


1001 فیلم که باید قبل از مرگ ببینید: پرسونا، مذکر مونث، چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟، ناگهان بالتازار، اومبره، فارغ‌التحصیل


بخش ویژه: جشنواره فیلم فجر از نگاه منتقدان و نویسندگان:


باتلاق تکرار، کلیشه و بدفهمی (تحلیل 44 فیلم جشنواره 35 از دیدگاه «ژانر» و «موضوع»)


طعم مأیوس سیاست (نگاهی به مضامین تلخ اجتماعی در فیلم های جشنواره)


اسم شب برادر (فیلم دیدن با مردم در جشنواره سی وپنج)


نوستالژی و تناقض (ده فیلم جشنواره سی وپنجم)


یک جشنواره اهلی! (ده نکته، ده فیلم)


تحلیل یا اطلاعات؟ (یک واکنش اولیه به جشنواره سی وپنج)


کسی در این محل چیزی ریخته است؟! (نگاهی به فیلم‌های سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر)


در سایه (نگاهی به جشنواره سی وپنجم از منظر نسل‌های بازیگری)


سال زندگیِ پرمخاطره (متن و حاشیه‌ی جشنواره سی وپنجم فجر)


تصویرِ تارِ زندگی (نگاهی به چند مضمون تکرارشونده در جشنواره سی وپنج فجر)


بر باد داده (5 ایده خوب در فیلم های جشنواره 35)


خوب، بد، بی خاصیت! (نگاهی به چند فیلم جشنواره سی وپنجم فیلم فجر)


از رنجی که می بریم (نگاهی به ماهیت سی وپنجم جشنواره فیلم فجر)


وقتی همه داغ بودیم (35 پرده کمدی/ درام در جشنواره35)


با شیب تند به پایین (چرا سینمای ایران گروگان جشنواره فجر است؟)


تیر به دیوار کاهگلی (در باب آسیب‌های یک جشنواره فیلم محلی)


تصویر صحنه: از مرگ تا اسکورسیزی! (نگاهی به هشت نمایش سی وپنجمین جشنواره تئاتر فجر)، چشم انداز محدود، نگاه بسته (نگاهی به برخی سیاست‌گذاری‌های جشنواره تئاتر فجر)


انتهای پیام/

ارسال نظر