صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

دانش‌آشتیانی: جایگاه واقعی آموزش و پرورش باید در جامعه شناخته شود

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش را یک دستگاه سرمایه‌ای بدانیم باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم نخبگان را جذب آموزش و پرورش کنیم تا زمینه رشد و توسعه جامعه بیشتر فراهم شود.
کد خبر : 164391

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند، اظهارکرد: باید جایگاه واقعی آموزش و پرورش در جامعه شناخته شود.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید فرآیندهای نظام تعلیم و تربیت برای مردم عینی‌تر شود، تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی برنامه درسی در آموزش و پرورش کاربردی کردن آن است.


وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه درسی، کاربردی، ملموس و قابل لمس در جامعه باشد دانش آموز لذت برده و پس از فراغت از تحصیل مسائل جامعه را حل خواهد کرد.


دانش آشتیانی افزود: باید برنامه درسی طوری تنظیم و تدوین شود که دانش آموزان بتواند منطبق با آداب و رسوم جامعه مباحث درسی خود را تنظیم کند.


وی بیان کرد: بهتر است آموزش‌ها به صورت کاربردی انجام شده و تنها به فضای ذهنی اکتفا نشود و کتاب‌های درسی در جهت حل مسائل جامعه تدوین و منتشر شود.


وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر آموزش و پرورش را یک دستگاه سرمایه‌ای بدانیم باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم نخبگان را جذب آموزش و پرورش کنیم تا زمینه رشد و توسعه جامعه بیشتر فراهم شود.


وی با بیان اینکه بسیاری از تصمیم سازی‌ها به شوراهای استان‌ها تفویض می‌شود، خاطرنشان کرد: در نهایت اختیارات به مدرسه‌ها واگذار می‌شود.


دانش آشتیانی افزود: اگر بخواهیم مردم و مسئولان در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند، باید تغییراتی ایجاد کرده و با تغییر محتوای آموزشی زمینه ارتقا سطح علمی و فراگیری مهارت‌های مورد نیاز جامعه، کارایی واحدهای آموزشی را ارتقا داده و اثر بخشی آن‌ها را در حل مسائل جامعه و زندگی مردم عینی‌تر کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر