صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
در صد و نهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا مطرح شد (3):

اژه‌ای: عباس غفاری جن‌گیر معروف را نه می‌شناسم و نه با او ارتباط دارم

معاون اول قوه‌قضائیه در‌خصوص صحبت‌های مطرح شده در یک رسانه غربی مبنی ‌بر ارتباطش با جن‌گیر معروف‌ عباس غفاری توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر : 163961

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در یکصد و نهمین نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه یکی از رسانه‌های غربی اخیرا مدعی شده است شما با جن‌گیر معروف، عباس غفاری در ارتباط هستید‌ در این‌باره توضیح دهید، اظهار کرد: نه‌تنها با این جن‌گیر ارتباط ندارم، بلکه اگر او را ببینم هم نمی‌شناسم. اسم ایشان را برای اولین‌بار زمانی شنیدم که بازداشت شده بود،من اصلا به این کارها اعتقاد ندارم.


اژه‌ای در این خصوص به نقل خاطره‌ای پرداخت و گفت: یادم هست در زمان پیش از انقلاب و بعد از انقلاب کسانی بودند که ادعا داشتند می‌توانند هیپنوتیزم انجام دهند. یکی از آنها دکتر ریاضی بود که در کودتای قطب‌زاده دستگیر شده بود. در آن زمان شهید لاجوردی دادستان بود و من به عنوان معاون فعالیت می‌کردم.


معاون اول قوه‌قضائیه ادامه داد: دکتر ریاضی به صورت متمادی اعلام می‌کرد که می‌تواند از داخل زندان اوین هواپیماهای عراق را متوقف کند و از ما می‌خواست تا از توان او استفاده کنیم. روزی آقای لاجوردی از من خواست تا او را بخواهم و در این خصوص با او صحبت کنم. او به من گفت چرا از توان من استفاده نمی‌کنید؟ پاسخ من به دکتر ریاضی این بود که اگر می‌توانی به جای متوقف کردن هواپیماهای عراقی، در زندان اوین را باز کن و بیرون برو. آن زمان ما با تو هیچ‌کاری نداریم که البته ریاضی مدعی شد چون این مسائل مربوط به خودم است نمی‌توانم کاری انجام بدهم.


سخنگوی دستگاه قضا در ادامه نقل قول این خاطره اضافه کرد: در نهایت راضی شدم تا ریاضی مرا به نوعی خواب کند و هیچ مقاومتی هم نکردم. در آن زمان در سر داشتم که اگر ادعای ریاضی صحت داشت، سوالاتی را از شهید قدوسی بپرسم که چنین اتفاقی نیفتاد و من نه‌تنها هیپنوتیزم نشدم، بلکه تمام صحبت‌های ریاضی را هم به صورت کامل و در هوشیاری می‌شنیدم. معاون اول قوه‌قضائیه با اشاره به پدیدار شدن جریان‌های نوظهور که آن را عرفان می‌نامند، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای افراد را به بهانه‌های مختلف سرکیسه می‌کنند. در این زمینه شاکی‌های خصوصی فراوانی وجود دارد که بیشتر آنها نسوان هستند.


اژه‌ای ادامه داد: از کسانی که این‌ کارها را انجام می‌دهند تعجب نمی‌کنم، بلکه از آنهایی متعجب هستم که فریب این افراد را می‌خورند. از مردم می‌خواهم تا به دنبال این صحبت‌ها نروند. بعضی از آنها فیلم‌هایی از خودشان تهیه می‌کنند که واقعا شرم‌آور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر