صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

تاکید نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بر لزوم رعایت عدالت بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بر لزوم رعایت عدالت بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور تاکید کرد و گفت: هیچ مشکلی در بین شهرستان‌های استان وجود ندارد به طوری که بیشترین اعتبار درباره مهار آب‌های مرزی از سوی دولت به شهرستان پارس آباد اختصاص یافته است.
کد خبر : 16313

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت الله سیدحسن عاملی در جمع دانشگاهیان و مسئولان ارشد شهرستان پارس آباد مغان در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز معلم و میلاد با سعادت حضرت علی(ع) برگزار شد، گفت: دکتر جعفری عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گزارش خوبی از حوزه کشاورزی شهرستان پارس آباد مغان ارائه داد و به طور حتم استفاده از ایده‌ها و تخصص اساتید دانشگاه در رشد منطقه در تمامی ابعاد نقش بسزایی دارد.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با یادآوری این موضوع که دولت با طرح راه آهن اردبیل به پارس آباد مخالفت کرده است، گفت: رئیس جمهور در سفر به اردبیل اظهار کرد که محصولات کشاورزی دشت مغان آن‌ قدر مهم نیست که اجرای خط آهن را توجیه کند در حالی که باید تاکید کرد که این خط راه‌آهن تنها برای صادرات محصولات کشاورزی نیست.


وی با ابراز تاسف از مخالفت دولت با اجرای طرح راه آهن اردبیل – مغان افزود: اجرای این طرح می‌تواند به اهالی مناطق پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر، بیله‌سوار و گرمی و سه هزار و ۳۰۰ مسافر جمهوری آذربایجان که هر روز از گمرک بیله‌سوار وارد استان اردبیل می‌شوند، خدمات رسانی کند.








عاملی: با بیان اینکه باید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از تصدی‌گری دولت خارج شود، تصریح کرد: کشت و صنعت مغان با این همه عظمت و بزرگی اگر در دست دولت باشد، بیشترین ضررش را خود اهالی منطقه خواهند دید

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم رعایت عدالت بین استان‌ها و شهرستانهای کشور تاکید کرد و گفت: هیچ مشکلی در بین شهرستان‌ها استان وجود ندارد بطوریکه بیشترین اعتبار درباره مهار آبهای مرزی از سوی دولت به شهرستان پارس آباد اختصاص یافته است.


وی با بیان اینکه باید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از تصدی‌گری دولت خارج شود، تصریح کرد: کشت و صنعت مغان با این همه عظمت و بزرگی اگر در دست دولت باشد، بیشترین ضررش را خود اهالی منطقه خواهند دید.


عاملی افزود: اگر این بنگاه عظیم اقتصادی از دست دولتی‌ها خارج شود و صنایع تبدیلی و بخش خصوصی پای کار بیایند، یقیناً این شرکت به سمت بهره وری پیش خواهد رفت، اما در عین حال منطقه پارس آباد و بیله سوار درد بزرگی دارد که باید چاره اندیشی برای آن کرد و آن این است که هر کس بعد از برداشت محصول پول به دستش می‌آید به جای سرمایه گذاری در این منطقه به فکر خرید ملک در اردبیل و تبریز می‌افتد و دغدغه ما نسبت به این موضوع است که چرا منطقه‌ای که قطب کشاورزی بوده و از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است، نباید درآمد‌هایش در خود منطقه حفظ شود.



وی به فرماندار پارس آباد توصیه کرد طرح جامع توجیهی و سودآور برای این شهرستان تعریف کند، چرا که اگر ثروت و درآمد از این منطقه خارج شود یقیناً پیشرفت در آن حاصل نخواهد بود.


امام جمعه اردبیل ادامه داد: ریاست دانشگاه آزاد پارس آباد در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد استان گزارش خوبی از آمار و ارقام برداشت محصولات کشاورزی بین بخش خصوصی و کشت و صنعت مغان داد که میزان مقایسه‌ای برداشت محصول بخش خصوصی نسبت به کشت و صنعت مغان قابل توجه بود.


وی گفت: کاربردی کردن طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی و استفاده از تجربیات، علوم و تخصص استادان دانشگاه نقش مهمی در رشد منطقه در همه ابعاد خواهد داشت.


رئیس واحد پارس آباد مغان هم حضور نماینده ولی فقیه در استان در جمع خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را افتخار و برگ زرینی در دفتر این واحد دانشگاهی اعلام کرد.


دکتر اکبر جعفری شاعرلر با ارائه گزارش مختصری از عمده برنامه‌ها و اهداف دانشگاه افزود: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و توسعه ابعاد مختلف شهرستان و منطقه چشمگیر و مشهود است و اهداف عالیه دانشگاه و مدیریت دانشگاه نیز توسعه همه جانبه دانشگاه و جای جای کشور ایران است که رسالت و ماموریت ما دانشگاهیان نیز در همین چارچوب برنامه ریزی شده است.


دیدار با رئیس دانشگاه، پرسش و پاسخ به سئوالات دانشجویان، تجلیل از تعدادی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد از دیگر برنامه‌های نماینده ولی فقیه استان در دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر