توجه به مهارتهای ششگانه ابلاغی سازمان سما در اولویت است
به گزارش خبرنگار آنا، رحمت علی صابری حقایق در جلسه شورای مدیران مدارس سما رشت با بیان اینکه کلیه کارها و اقداماتی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواهد بود، اظهار کرد: مدیر آموزشی باید بر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری نظارت دقیق داشته باشد.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان با بیان اینکه اکنون مدارس سما از زیرساخت های مناسبی برخوردار هستند، ادامه داد: مدیران مدارس اگر برنامه ها وهدف های آموزشی خود را با روشنبینی اجرا کنند، می توانند بازده آموزشی مدارس را بهبود بخشند.
وی توجه به مهارت های ششگانه فراآموزشی سازمان سما را ضروری دانست و اظهار کرد: مهمترین وظیفه مدیران آموزشی هدایت جریان آموزش و یادگیری به ویژه تسهیل جریان رشد وپرورش دانش آموزان بر اساس محورهای ششگانه ای است که از سوی سازمان سما به واحدها ابلاغ شده است.
صابری حقایق تشکیل شوراها بویژه شورای معلمان و گروهای آموزشی را جزء اولویتهای مدیران مدارس عنوان کرد و افزود: مدیران آموزشی با ارزشیابی مستمر تدریس و فعالیتهای آموزشی مدرسه میزان اثربخشی و کارایی معلمان و میزان تحقق هدفهای آموزشی را مشخص و در زمانهای معینی از تغییر و تجدیدنظر در برنامه آموزشی مدرسه استفاده کند.
معاون سما واحد رشت برقراری ارتباط موثر میان مدرسه و اجتماع را یکی دیگر از وظایف مدیران عنوان کرد و افزود: استفاده درست از وسایل ارتباط جمعی به منظور اطلاع رسانی به مردم در باره وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس از طریق پرتال مدارس، فضای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام و سایر روش های مجاز تبلیغی و اطلاع رسانی، حمایت اولیا را به دنبال خواهند داشت.
صابری حقایق با اشاره به اولویت های کاری در سازمان سما تصریح کرد: «راه اندازی متدولوژی و یک تیم آموزشی حرفه ای برای سال تحصیلی آینده در دستور کار ما قرار دارد.
ترویج فرهنگ اقامه نماز و قران، تمرکز بر ادبیات فارسی و معرفی مفاخر و بزرگان شعر و ادب فارسی به دانش آموزان، توجه به تقویت و رشد روح و جسم دانش آموزان، توجه ویژه والدین دانش آموزان و اولیا مدرسه به حوزه های مهارت آموزی و کارآفرینی دانش آموزان، یادگیری یک زبان بین المللی، آموزش در حوزه ITمهارت های ششگانه ابلاغی از سوی سازمان سما به واحد های تابعه است.
انتهای پیام/