صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

واکنش وزارت بهداشت به تبلیغ دمنوش‌های‌ لاغری

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تبلیغات مکرر دمنوش‌های لاغری در رسانه‌ها و فضای مجازی انتقاد کرد.
کد خبر : 162489

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر زهرا عبدالهی در خصوص تبلیغ محصولات لاغری در قالب دمنوش با برندهای مختلف، گفت: افرادی که نماینده شرکت‌های تولید کننده این دمنوش‌ها هستند با حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی با تبلیغات اغوا کننده و غیر علمی محصولات خود را با عنوان معجزه‌ای برای رهایی از چاقی تبلیغ می‌کنند.


مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه چاقی در طول زمان و در اثر اضافه دریافت کالری و تجمع چربی در بدن ایجاد می‌شود، افزود: به همین ترتیب کاهش توده چربی بدن هم به روش درست و علمی نیاز به زمان دارد و به‌تدریج اتفاق می‌افتد.


وی تاکید کرد: شاید این دمنوش‌ها یا در کل داروهایی که به عنوان لاغری تبلیغ و فروخته می‌شود برای مدت کوتاهی باعث کاهش وزن شوند اما باید دانست که نقش رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرک بدنی برای کاهش وزن بسیار مهم است و به همین دلیل حتی در طرز مصرف این فرآورده‌ها هم نوشته می‌شود همزمان با مصرف فرآورده، رژیم غذایی خود را رعایت کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید و در واقع همین رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرک منجر به لاغری می‌شود و مصرف قرص یا دمنوش به تنهایی نمی تواند معجزه کند.


وی در ادامه به هجوم تبلیغات گسترده این نوع محصولات در کانال‌های تلگرامی اشاره کرد و گفت: یکی از این دمنوش‌ها که طبق گفته سازمان غذاو دارو هیچ مجوزی ندارد با استفاده از چهره‌های مشهور کلیپ‌های تبلیغاتی مختلفی را تهیه کرده که از این طریق بتوانند مشتری جلب کند و این برخلاف اخلاق کاری و انسانی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر