صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش ساعات پرورشی مدارس در سال آینده

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: با توجه به افزایش ساعات پرورشی در سال آینده درصدد خواهیم بود تا تعداد نیروهای پرورشی نیز افزایش یابند.
کد خبر : 161957

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش وپرورش، مهدی فیض اظهار کرد: باتوجه به رویکرد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مدرسه محوری و تاکید بر پررنگ کردن نقش تربیتی مدرسه، نیاز به تجدیدنظر درخصوص ساختار نیروی انسانی در مدارس یک ضرورت است.


معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: براساس رویکردهای جدید تربیتی مدرسه پایگاه اصلی تربیت است، بنابراین برای تحقق این رویکرد در سال تحصیلی آینده، احتمال افزایش نیرو و ساعات پرورشی در درون مدارس وجود دارد.


فیض تصریح کرد: در فرآیند تربیت، بیش از آنکه متون درسی تعیین کننده باشند، معلمان تعیین کننده هستند، بنابراین معلمان دروس مختلف می‌توانند همزمان با انتقال دانش و تخصص خود به دانش آموز با رفتار خوب خود، فعالیت تربیتی انجام دهند.


وی نقش معلم در فرآیند تربیتی را کلیدی‌ترین نقش دانست و افزود: برقراری ارتباطات تعاملی معلمان با دانش آموزان، اخلاق معلمی، نقش معلم در تربیت دانش آموز و تقویت نقش مشاوره‌ای معلم از جمله موضوعاتی است که در راستای رویکردهای جدید تربیتی، در دوره‌های تربیت معلم به ‌آن پرداخته خواهد شد.


معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: معلم علاوه بر تدریس که یک نقش عمومی محسوب می‌شود، در رویکرد جدید، یک نقش فرعی هم به عنوان مشاور دارد و با هماهنگی مشاور مدرسه این نقش را ایفا خواهد کرد.


فیض اظهارکرد: در راستای سیاست‌های جدید، معاونان و مربیان پرورشی فضای تربیتی مدرسه را مدیریت می‌کنند و بخش عمده‌ای از این فضای تربیتی توسط معلمان در درون کلاس‌های درس رهبری می‌شود، بنابراین مدیریت فضای تربیتی اقتضا می‌کند، تعاملات بین مشاوران، معاونان و مربیان پرورشی افزایش یابد تا بتوان از این ظرفیت در تربیت دانش آموزان استفاده کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر