صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

آموزه‌های قرآن باید در دستور کار مدارس قرار بگیرد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: کتاب درس اصلی ما قرآن است که باید آموزه‌های آن در دستور کار مدارس قرار گیرد و مدرسه قرآنی مدرسه‌ای است که فرآیند تربیتی آن دارای محتوای قرآنی باشد.
کد خبر : 161094

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده درگردهمایی یک روزه معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت مطلوب و مورد نیاز ما که باید محقق شود، تعلیم و تربیت قرآنی است.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کتاب درس اصلی ما قرآن است که باید آموزه‌های آن در دستور کار مدارس قرار گیرد و مدرسه قرآنی مدرسه‌ای است که فرآیند تربیتی آن دارای محتوای قرآنی باشد.


حکیم‌زاده هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت را رسیدن به مراتبی از حیات طیبه دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان در مدرسه قرآن، رنگ خدایی می‌گیرند و رحمانی می‌شوند، بیشتر به دنبال دوست یابی هستند و از دشمنی با دیگران پرهیز می‌کنند.


وی افزود: اگر تعلیم و تربیت مدارس براساس توصیه‌های قرآنی باشد، سیستم تشویق و تنبیه دانش آموزان نیز براساس آیات الهی خواهد بود و کارهای مثبت و نیک آنها چند برابر مورد تشویق قرار خواهد گرفت.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های قرآنی، کار جمعی در مدارس باید جایگزین کار فردی در بین دانش آموزان شود و هیچ تبعیضی بین آنان صورت نگیرد.


حکیم‌زاده با اشاره به جمله معروف «معلمی شغل انبیاست»، گفت: همان طور که پیامبران در ابلاغ رسالت خود و پذیرش آن توسط مردم هیچ اجباری نداشتند و خداوند نیز این نکته را صریحا در قرآن ذکر نموده، آموزگاران نیز باید در مدارس به روش انبیاء تمسک جویند.


وی اساس مدرسه قرآنی را رافت و رحمانیت دانست و افزود: نظام پاداش در مدارس قرآنی، ازدیاد تشویق و حداقل تنبیه است و مبنای آن براساس بخشش است.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: در دوره ابتدایی تلاش می‌کنیم مدارس ما رنگ و بوی قرآنی داشته باشد و فرآیندهای آموزشی بر مبنای تفکر، تعقل، خردورزی و خوب شنیدن صورت گیرد، بنابراین هدف، محتوای آموزشی و معلمان ما باید قرآنی باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر