صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

باید به مقوله «آموزش» و «پرورش» نگاه برابر داشت

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما باید به دو مقوله آموزش و پرورش نگاه برابر داشته باشیم زیرا اگر در آموزش هدف تربیتی دنبال نشود، علم غیرنافع است.
کد خبر : 160274

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، امروز (یکشنبه) در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هشتم اسفند، روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هشتم اسفند بهانه‌ای برای پرداختن به مسائل تربیتی است.در سند تحول آموزش و پرورش، تربیت به عنوان هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت مطرح است و این هدف اصلی به دو صورت دنبال می‌شود؛ شکل اول این است که فعالیت‌های اختصاصی از قبیل اردو و تفریح به عنوان فعالیت‌های تربیتی طراحی می‌شود و شکل دوم در متن آموزش اتفاق می‌افتد.


وی با بیان اینکه آموزش یک صورت ظاهری از فعالیت‌های معلم است، افزود: ما باید به دو مقوله آموزش و پرورش نگاه برابر داشته باشیم. اگر در آموزش هدف تربیتی دنبال نشود علم غیرنافع است.


فیض با تاکید براینکه از بدنه وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود هر یک سهم خود در مقوله‌های آموزش، پرورش و تربیت ایفا کند، گفت: اگر تمام دست اندکاران امر تعلیم و تربیت این نگاه را داشته باشند کتاب‌های درسی، اهداف تربیتی معلم و حتی ساخت فضای فیزیکی مدارس با نگاه تربیتی بنا می‌شود و دانش آموز می‌تواند در فضای بهتر رشد کند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش نیز در جلسه دفاعیه خود در مجلس و پس از انتصاب این مهم را از اولویت‌های فعالیت‌های خود قرار دادند و همواره بر رعایت آن تاکید دارند.


وی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل کارگروه تربیت در سند تحول آموزش و پرورش خبر داد و ادامه داد: ماموریت این کارگروه، نگاشت ساختاری سند تحول است که امیدواریم در نیمه اول سال ۹۶ نتیجه آن آماده شود و تولید سند تحول در ادبیات جدید عرضه شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تفویض اختیار به مدارس به عنوان یک رویکرد این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: موضوع مدرسه و شیوه مدیریت مدرسه با رویکرد تربیتی در دستور کار قرار گرفته است و قرار است ساختار مدیریتی مدرسه مورد تجدید نظر قرار گیرد.


وی گفت: باید حداکثر نیروی انسانی در مدرسه و حداقل نیروی انسانی در ستاد استانی و مرکزی باشد.


فیض تصریح کرد: بازنگری در ساختار نیروی انسانی مدرسه با رویکرد تربیتی در دستور کار شورای معاونان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر