صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هدایت تحصیلی بهانه‌ای برای گسترش مدارس غیردولتی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: طرح هدایت تحصیلی بهانه‌ای است برای سوق دادن دانش آموزان به مدارس غیردولتی و در این بین نظر و علاقه دانش آموزان برای انتخاب رشته تضعیف شده است.
کد خبر : 158866

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علیرضا سلیمی در خصوص شیوه نامه جدید طرح هدایت تحصیلی که از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: در این طرح نظر و علاقه دانش‌آموزان تضعیف شده که امری آسیب‌زا است.


نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در شیوه‌نامه مذکور عنوان شده اگر دانش آموزی خارج از حدنصاب‌ها امتیازی کسب کند و حتما برای ورود به رشته‌ای اصرار کند، می‌تواند به مدرسه غیردولتی برود، اظهار کرد: موضوع هدایت تحصیلی بهانه‌ای است برای سوق دادن دانش آموزان به مدارس غیردولتی و گسترش چنین مدارسی را به دنبال خواهد داشت.


وی با بیان اینکه اگر هدایت تحصیلی باید به معنای واقعی اجرایی شود، چرا در مدارس دولتی شاهد اعمال مقررات هستیم ولی در مدارس غیر دولتی امکان ثبت‌نام در رشته دلخواه دانش آموز فراهم می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از متولیان در استان‌ها خودشان صاحب مدارس غیردولتی هستند که این مهم موجب ایجاد بی‌اعتمادی در خانواده‌ها می‌شود.


سلیمی ضمن اشاره به اینکه اجرای هدایت تحصیلی نباید به صورت اجباری باشد، ادامه داد: این مهم موجب دلزدگی دانش آموزان در ادامه تحصیل‌شان می‌شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: می‌توان طرح هدایت تحصیلی را به صورت مقطعی در چند استان اجرا کرد تا مشکلات و کمبودهای آن مشخص شود و بعد به صورت سراسری در کشور به اجرا درآید.


عضو هیات رنیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مشکلات اجرای این طرح توسط کارشناسان مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در این بین باید دانش آموزان را نسبت به اهمیت رشته‌های مختلف آگاه کرد تا آینده‌سازان این کشور با علاقه نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خودشان اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر