صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اجرای سیاست افزایش اختیارات مدارس نیازمند افزایش نظارت بر عملکرد مدیران است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه با افزایش اختیارات مدارس باید نظارت بر عملکرد مدیران را قوی‌تر کرد، گفت: تمرکززدایی در آموزش و پرورش موجب مشارکت پذیری و پاسخ گویی مسئولان نسبت به اتخاذ تصمیمات‌شان می‌شود.
کد خبر : 157601

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، ضیاء الله اعزازی در واکنش به رویکرد وزارت آموزش و پرورش نسبت به افزایش اختیارات مدیران مدارس، گفت: تمرکززدایی یکی از اصول مهم برای دستیابی به پیشرفت امور مختلف تلقی می‌شود و افزایش اختیارات مدارس می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف علمی کند.


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش اختیارات مدیران مدارس باید در راستای افزایش سطح کیفی تدریس، امور پرورشی و آموزشی باشد، اظهارکرد: در این بین باید اذعان کرد که واگذاری اموری همچون تامین مسائل مالی و غیره به مدیران به منظور افزایش اختیارات امری آسیب‌زا است زیرا زمینه بی‌توجهی به امور آموزش را به وجود می‌آورد.


وی با بیان اینکه نباید به سیاست افزایش اختیارات مدیران مدارس سطحی نگاه کرد، افزود: مدرسه محور امور آموزشی و پرورشی است از این رو نباید موجب شد با اتخاذ رویکرد افزایش اختیارات مدیران، مطالبات اجتماعی از ادارات کل استان‌ها به مدرسه سراریز شود که امری آسیب‌زا خواهد بود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تمرکززدایی و افزایش اختیارات مدیران مدارس موجب مشارکت پذیری و پاسخگویی مسئولان نسبت به اتخاذ تصمیمات‌شان می‌شود، تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که در واگذاری اختیارات، باید نظارت بر عملکرد افراد را قوی‌تر کرد؛ نمی‌توان به بهای چابک‌سازی و تمرکززدایی سیستم آموزشی کشور را خدشه دار کرد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در تنظیم و تدوین چنین سیاستی همه ابعاد را در نظر گرفت تا دست مدیران در اجرای قوانین بسته نباشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر