صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس:

از وزیر تا دیگر مسئولانی که در بورسیه‌های غیر قانونی تخلف کرده‌اند، باید مجازات شوند

نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس می‌گوید:‌ همه افرادی که بورسیه غیرقانونی دریافت کرده‌اند، باید به موقعیت اولیه تحصیلی خود برگردند.
کد خبر : 15570

حامد قادر مرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا درباره گزارش وزارت علوم از بورسیه های غیر قانونی اظهار کرد: اینکه می گویند 39 نفر از ادامه تحصیل محروم شده اند، دروغ محض است.


وی افزود:‌ همه آن هایی که به عنوان «تبدیل به داخل» معلق مانده اند نیز خاطی هستند، چرا که آنها در دانشگاه های خارجی به صورت غیر مجاز ثبت نام کرده اند و اکنون می خواهند به داخل بیایند و این غیر قانونی است.


نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس تصریح کرد:‌ در گزارش وزارت علوم آمده است که با «ملاحظه» این تصمیمات گرفته شده، ملاحظه چه؟ اگر قرار است ملاحظه باشد، باید ملاحظه نخبگان کشور، اعتماد عمومی مردم به دولت و نظام و همچنین خدشه دار شدن آن بشود، نه اینکه عده ای با رانت دوره دکتری بخوانند.


وی تأکید کرد:‌ بدون استثناء همه این تخلف کنندگان باید در آزمون شرکت کنند و اگر استعداد داشته باشند می توانند در دوره دکتری درس بخوانند.


نماینده قروه و دهگلان در مجلس خاطر نشان کرد:‌ همه مسئولانی که در موضوع بورسیه های غیر قانونی اعم از وزیر، معاونان وزیر و شورای بورس تخلف کرده اند، باید مجازات شوند و همه افراد را به خانه اول تحصیلات برگردانند؛ و گرنه هزینه خدشه دار شدن به اعتماد عمومی را باید آن هایی بدهند که عضو شورای بورس در آن زمان بوده اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر