صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از اجرای اولین روز جشنواره فیلم فجر

برخلاف وعده‌های برگزارکنندگان، سنت هرساله حفظ شد/ پوشش نصفه‌ونیمه روز اول جشنواره به دلیل ناهماهنگی‌ها

برخلاف تاکید بهروز قریب‌پور، مدیر کاخ جشنواره سی و پنجم فیلم فجر، اولین فیلم («خانه دیگری») با تاخیری یک‌ ساعته آغاز شد تا استارت این رویداد با ناهماهنگی زده شود.
کد خبر : 154865

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، برنامه‌ریزی نمایش فیلم‌ها در برج میلاد طوری است که اولین سئانس به نمایش فیلمی مستند اختصاص دارد که ساعت 13:30 دقیقه شروع می‌شود و سپس اولین فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر از ساعت 15:30 نمایش داده می‌شود و به همین ترتیب ساعت‌های 18:00، 20:30 و 23:00 سئانس‌های بعدی هستند. اما فیلم «خانه دیگری» با یک ساعت تاخیر شروع شد و کارگردان فیلم اعلام کرد به دلیل مشکلات فنی، صدای فیلم با کیفیت بسیار پایینی شنیده خواهد شد و تمام زحمت بچه‌های صداگذاری برای این فیلم هدر رفته است و فقط به احترام خبرنگاران این فیلم را نمایش می‌دهیم.


تاخیر در نمایش این فیلم، باعث شد برنامه نشست‌های خبری و فیلم‌های بعدی بلافاصله پشت سر هم آغاز شوند و کمترین زمان ممکن در اختیار خبرنگاران برای ارسال مطالب و گفت‌وگو با عوامل فیلم، قرار بگیرد. اتفاقی که تاثیر خودش را هم گذاشت و پوشش خبری فیلم‌های نمایش داده شده در روز اول جشنواره نصفه و نیمه و با تاخیر بسیار انجام شد.


این اتفاق در حالی افتاد که بهروز قریب‌پور در گفت‌وگو با سینماپرس گفته بود: «به هیچ‌وجه در نمایش فیلم‌ها تاخیر نخواهیم داشت و تحت هیچ شرایطی برنامه‌ریزی‌های نمایش فیلم‌ها را تغیر نخواهیم داد.»


مدیر کاخ جشنواره در همین گفت‌وگو اعلام کرده بود از ورود افراد با کارت‌های بدون عکس جلوگیری می‌شود و تمام راه‌های ورود به برج برای افراد غیرمرتبط بسته خواهد بود. اما درهای غربی و شرقی کاملا باز بودند و هیچ‌کس برای ورود به کاخ جشنواره از این درها شما را بازخواست نمی‌کرد و هر کسی می‌توانست وارد شود. از طرفی افراد زیادی که شاید ارتباطی با رسانه و سینما نداشتند، بدون کارت شناسایی عکس‌دار در کاخ پرسه می‌زدند و کار را برای اصحاب رسانه و سینماگران سخت کرده بودند.


این اتفاق در حالی افتاد که یک‌شنبه، اولین روز جشنواره بود و معمولا روزهای اول کم‌سر وصداتر و خلوت هستند و از روز چهارشنبه، اوج شلوغی جشنواره آغاز می‌شود و با توجه به چیده شدن فیلم‌های پرمخاطب در برنامه روزهای آخر هفته، باید شاهد ازدحام غیرقابل تحمل کاخ جشنواره و گلایه تکراری و هرساله سینماگران و اصحاب رسانه باشیم.


اکنون باید منتظر ماند و دید این مشکلات در روزهای آینده حل می‌شود یا همچنان باقی خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: برج میلاد
ارسال نظر