صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
رودیدادهای دانشگاهی

اخبار سما واحدهای مشهد، مهاباد، شیروان و رشت

به منظور آشنایی دانشجویان همایشی تحت عنوان بررسی اثرات سوء مصرف مواد مخدر به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت برگزار شد.
کد خبر : 15444

به گزارش آنا، مدیر آموزش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: اعتیاد یک بیماری زیست‌شناختی، روان‌شناختی و اجتماعی است و عوامل متعددی در سوء مصرف و اعتیاد موثر هستند که در تعامل با یکدیگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتیاد می‌شوند.


سرگرد محمد رجبی، آموزش مهارت های زندگی را برای دانش آموزان و دانشجویان و خانواده‌ها بسیار موثر دانست و افزود: نوجوانان و جوانان باید مقاومت در مقابل فشار همسالان و نه گفتن به افرادی که آن‌ها را به مصرف مواد مخدر تشویق می‌کنند را بیاموزند.


رجبی، کسب بزرگی و تشخص، رفع دردهای جسمی و خستگی، کسب آرامش روانی، توانایی مصرف مواد بدون ابتلا به اعتیاد را از جمله نگرش‌های مثبت نسبت به مواد مخدر عنوان و تصریح کرد، افرادی که نگرش‌ها و باورهای مثبت و یا خنثی به مواد مخدر دارند، احتمال مصرف و اعتیادشان بیش از کسانی است که نگرشهای منفی دارند.


وی با توجه به اینکه یک فرد معتاد در خانواده، زندگی هر یک از افراد خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: بیماری اعتیاد بر روح و روان و رفتارهای هر یک از اعضای خانواده تاثیر گذاشته و زندگی آن‌ها را نیز از حالت عادی خارج می‌کند.
در این همایش انواع مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی در قالب کلیپ تصویری برای آشنایی دانشجویان با اثرات سوء مصرف آن به نمایش گذاشته شد.


دانش‌آموز دبستان دخترانه سما(۴) بر اثر آسیب شدید مغزی روز گذشته در بیمارستان طالقانی مشهد، درگذشت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کیانا صفرزاده دانش آموز پایه ششم دبستان دخترانه سما (۴) و فرزند طیبه اسمارزاده، مربی پیش دبستانی همین مدرسه، شنبه گذشته در پی سانحه ناگوار که در حیاط منزل اتفاق افتاد و منجر به آسیب شدید مغزی وی شد، به بیمارستان طالقانی منتقل و پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، به دلیل عفونت شدید مغز، تلاش پزشکان نتیجه نداد و صبح روز گذشته مرگ مغزی این دانش آموز اعلام شد.



تجلیل و نکوداشت مقام استاد و بزرگداشت روز معلم در دانشکده سمای مهاباد


مراسم نکوداشت مقام معلم به مناسبت سالروز شهادت معلم شهید، استاد مرتضی مطهری در دانشکده سمای مهاباد برگزار می‌­ شود.


مراسم تجلیل از مقام استاد و بزرگداشت روز معلم، روز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور دکتر صلاح خان احمدزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و سما، رؤسای ادارات، استادان، دبیران و کارکنان این مرکز آموزشی و فرهنگی در محل سالن آمفی تئا‌تر آموزشکده سمای مهاباد برگزار می‌­ شود.


برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی، تقدیر از اساتید و دبیران نمونه این مرکز از جمله برنامه­‌های همایش روز معلم است.


گرامیداشت ولادت با سعادت امام علی (ع) و روز معلم در دانشکده سما واحد شیروان


به همین مناسبت مراسم تجلیل از اساتید، دانشجویان محجبه و برترین‌های مسابقات ورزشی دانشکده سما واحد شیروان با حضور معاونت دانشگاه در امور سما، مسئول فرهنگ اسلامی دانشکده سما، رئیس تربیت بدنی دانشکده، اساتید، پرسنل و دانشجویان در سالن اجتماعات برگزار شد.


جواد خوش بیان درباره مقام معلم و ارزش علم و جایگاه آن در جامعه و همچنین درباره میلاد امام علی (ع) و گرامیداشت روز پدر سخنرانی کرد.


در پایان مراسم از اساتید دانشکده سما به پاس زحمات آنان با اهدای لوح و جایزه تجلیل به عمل آمد و به دانشجویان بر‌تر مسابقات ورزشی دانشکده سما و دانشجویان محجبه جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سما مواد مخدر
ارسال نظر