چارچوب ارزشیابی شایستگی محور دانشآموزان بررسی شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم در نهصد و چهلمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات وزیر برگزار شد، اظهارکرد: در این جلسه چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این چارچوب بر اساس بند 2 از هدف عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به منظور فراهم آوردن زمینه مناسب برای ارزشیابی از شایستگیهای دانش آموزان در حوزههای یازده گانه تربیت، ذیل ساحتهای تعلیم و تربیت تهیه و تدوین شده است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این چارچوب یادگیری شایستگی محور عبارت از مجموعه صفات و تواناییهایی است که یادگیرنده با ترکیب و هماهنگ کردن دانش، نگرش، گرایش(میل) باور، اراده و مهارتهای مرتبط با ساحتهای ششگانه به صورت یک کل سازمان یافته در وجود خود فعلیت بخشیده و امکان عملکرد موفقیت آمیز و آگاهانه را جهت درک رابطهها و بهبود مداوم موقعیت خود و دیگران بر اساس معیارهای اسلامی فراهم میکند.
انتهای پیام/