صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

چارچوب ارزشیابی شایستگی محور دانش‌آموزان بررسی شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 153538

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم در نهصد و چهلمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات وزیر برگزار شد، اظهارکرد: در این جلسه چارچوب ارزشیابی پیشرفت تربیتی شایستگی محور دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این چارچوب بر اساس بند 2 از هدف عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به منظور فراهم آوردن زمینه مناسب برای ارزشیابی از شایستگی‌های دانش آموزان در حوزه‌های یازده گانه تربیت، ذیل ساحت‌های تعلیم و تربیت تهیه و تدوین شده است.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این چارچوب یادگیری شایستگی محور عبارت از مجموعه صفات و توانایی‌هایی است که یادگیرنده با ترکیب و هماهنگ کردن دانش، نگرش، گرایش(میل) باور، اراده و مهارت‌های مرتبط با ساحت‌های شش‌گانه به صورت یک کل سازمان یافته در وجود خود فعلیت بخشیده و امکان عملکرد موفقیت آمیز و آگاهانه را جهت درک رابطه‌ها و بهبود مداوم موقعیت خود و دیگران بر اساس معیارهای اسلامی فراهم می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر