صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۵

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: لزوم شناساندن شخصیت واقعی حضرت امام (ره) به جوانان نسل جدید

وزیر آموزش و پرورش از همکاری این وزارتخانه با موسسه نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) برای معرفی شخصیت حضرت امام به جوانان نسل آینده خبر داد و گفت:‌ حضرت امام شخصیت جامعی داشتند که معرفی ایشان به عنوان الگو برای دانش‌آموزان می‌تواند بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.
کد خبر : 152023

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در پانزدهمین نشست علمی بزم اندیشه با توجه به دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) نسبت به بحث فرهنگ و دانش گفت: همه ما آگاه هستیم که حضرت امام دانشگاه را مبدأ تحولات می‌دانستند و ایشان در جایی اشاره کردند که دوره‌های مدارس از دانشگاه‌ اهمیت بیشتری دارد چرا که رشد عقلی فرزندان در مدارس محقق می‌یابد و این نشان دهنده بینش عمیق حضرت امام نسبت به نظام تعلیم و تربیت است.


وی افزود: بر این اساس ما اگر بخواهیم کشوری را در مسیر درست هدایت کنیم باید جایگاه نظام تعلیم و تربیت و وزارت آموزش و پرورش آن را در مکان اصلی خود قرار دهیم و این مساله می‌‌طلبد که همه نهادها وارد عمل شوند.


دانش‌آشتیانی تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا در این مسیر گام برداشته‌اند و اگر ما می‌خواهیم کشورمان در مسیر توسعه قدم بردارد باید بیشتر در حوزه وزارت آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم تربیت به معنای واقعی در جامعه شکل بگیرد باید الگوهای تاثیرپذیر را معرفی کنیم. همیشه در نظام تعلیم و تربیت الگوها بودند که بیشترین تاثیرگذاری را برای دانش‌آموزان داشتند.


وی یادآور شد: شخصیت حضرت امام (ره) جدا از مقام معظم رهبری و اینکه انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند، شخصیت جامعی است که ابعاد مختلفی دارد اگر ما تنها به یک بعد شخصیت امام نگاه کنیم در حقیقت جفا کردیم. همچنان که در مورد حضرت علی (ع) عنوان می‌کنند که ایشان زاهد، عارف و در عین حال مبارز و در میدان جنگ حضور داشتند، شخصیت امام خمینی (ره) نیز در ابعاد مختلف در ظاهر همین خصوصیات را داشته است، اما لازم است همه شخصیت ایشان را توجه کنیم و حضرت را به عنوان استاد اخلاق سیاست‌ و به عنوان مرجعی که در مرجعیت متفاوت است از آن سخن بگوییم و به همه به خصوص نسل آینده معرفی کنیم.


وی افزود: متاسفانه در جامعه امروز بعضا دیده می‌شود که برخی افراد در هنگام سخنرانی تصویر امام (ره) را پشت سر می‌گذارند اما اندیشه‌های ایشان را زیر پا گذاشته‌اند. ما باید در شرایط کنونی بیش از گذشته به شناخت شخصیت امام (ره) تمرکز کنیم و چهره واقعی ایشان را نشان بدهیم اما متاسفانه برخی افراد قسمتی از شخصیت امام را که به نفع خود است معرفی می‌کنند و در مقاطع مختلف زندگی ایشان برش می‌زنند و قسمتی را سخن می‌گویند که به نفع خود است و از آن استفاده می‌کنند.


آشتیانی در ادامه تصریح کرد: لذا این مساله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند که نمود واقعی و جامعیت حضرت امام را به جوانان و نسل جدید بشناسانیم. مسلما وزارت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت می‌تواند نقش اساسی در این شناسایی داشته باشد.


وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ما حضور یادگار حضرت امام خمینی (ره) آیت الله سید حسن خمینی را در این مراسم به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و موسسه نشر آثار حضرت امام بتوانیم با برنامه‌های متعدد در این مسیر حرکتی مثبت داشته باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر