صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

دوران کودکی بهترین سن برای حل معضل خشونت است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر فرهنگ سازی برای پیشگیری از خشونت در جامعه تاکید کرد و بهترین سن برای رفع این معضل را دوران کودکی دانست.
کد خبر : 150233

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از پانا، مهدی فیض در دومین نشست اعضای ستاد اجرایی پرسش مهر17 رئیس جمهوری که امروز در ساختمان علاقمندان برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت‌ها در حوزه تعلیم و تربیت امری دراز مدت است و اگر حتی یک نفر از این فعالیت‌ها بهره‌مند شود، کار ارزشمندی صورت گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی با تکیه بر آمار صرف نمی‌توان فعالیت‌ها را مورد ارزیابی قرار داد، در این حوزه فعالیت‌های کیفی بزرگ که اثربخشی بیشتیی دارد، بیش از کمیت مورد توجه است، هر چند کمیت نیز اگر زیاد باشد مایه خوشحالی است.


فیض گفت: اگر در پرسش مهر، یک خانواده و یا یک دانش آموز مقاله‌ای تهیه کند که در درون خانواده خود بتواند به موضوع خشونت تلنگر بزند، بسیار ارزشمند است. حال اگر 13 میلیون دانش آموز به این پرسش پاسخ دهند و در تعامل با دیگران از خشونت فاصله بگیرند، خیر دنیا و آخرت و سرمایه معنوی برای همه خواهد بود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای حل معضل خشونت بهترین سن، سنین کودکی و دانش آموزی است و ما می‌توانیم با فرهنگ سازی مناسب از جنبه‌های مختلف خشونت در جامعه پیشگیری کنیم.


فیض گفت: سوال پرسش مهر امسال می‌تواند موجب تغییر نگرش در زمینه خشونت از سطح مدرسه تا سطح دانشجو معلمان شود و بخشی از مشکلات را برطرف کند.


وی بر معنویت جوایز منتخبان پرسش مهر اشاره کرد و گفت: باید مشوق‌های غیرمادی به منتخبان اهدا شود، زیرا گاهی هدایای مادی به ویژه در سنین پایین‌تر نمی‌تواند اثرگذاری عمیق داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر