صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

ارزشیابی‌ها توصیفی دانش آموزان به حاشیه رفته است

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزشیابی‌ها توصیفی دانش آموزان به حاشیه رفته است، اظهار کرد: آموزش و پرورش درصدد تغییر طرح ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی نیست.
کد خبر : 149717

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از پانا، مهدی نوید ادهم اظهار کرد: دانش‌ آموزان، 6 سال ابتدایی را با ارزشیابی توصیفی می‌گذرانند و بعد از ورود به دوره متوسطه اول یعنی پایه هفتم که ارزشیابی براساس نمره و عدد است به یکباره این تغییر فاز را درک نمی‌کنند. بر همین اساس از آنجایی که مصر هستیم که در دوران متوسطه اول ارزشیابی نمره‌ای را داشته باشیم، پیشنهاد شده که در پایه پنجم و ششم تغییراتی ارائه دهیم.


وی با بیان اینکه ارزشیابی توصیفی در کلان و براساس شواهد، گزارش و تحقیقات انجام شده، مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: برهمین اساس طرح ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی استمرار خواهد داشت.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در حاشیه طرح ارزشیابی توصیفی آسیب‌هایی وجود دارد که این مساله باید مدیریت شود تا آسیب‌ها به حداقل برسد، تصریح کرد: در بررسی‌ها مشخص شده است آنجایی که معلم دوره آموزشی لازم را ندیده و توانمندی تخصصی را نداشته، نتوانسته این طرح را به طور مطلوب اجرایی کند و یا در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان زیاد بوده است و معلم نتوانسته به دلیل ازدیاد جمعیت کارپوشه تشکیل دهد و همه دانش‌آموزان را رصد کند و ارزیابی‌های لازم را در طول روز و یا در هفته انجام دهد، ارزشیابی‌ها به حاشیه رفته است؛ اما در کلان این طرح بسیار ارزشمند است و ما درصدد تغییر آن نیستیم.


وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش درصدد تغییر طرح ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی نیست، اظهار کرد: البته پیشنهاداتی مطرح شده است که در حال بررسی این پیشنهادات هستیم و در صورت مثبت بودن این ارزیابی‌ها، این تغییرات اعمال خواهد شد.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد شده برخی دروس پایه پنجم و ششم ترکیبی باشد. یعنی نمره آن براساس عدد و توصیف به دانش‌آموز داده شود که در حال بررسی این موضوع هستیم و در صورت توافق، اجرایی خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر