صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نشست های پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر / 5

برزو ارجمند: آدم بدشانسی هستم/ نیکی کریمی: اعتراف می‌کنم که بسیار خوش‌شانسم

برزو ارجمند گفت: «اصولا در سینما آدم بدشانسی هستم، باورم نمی‌شود از این همه خوش‌اقبالی در کنار این اساتید کار کردم، اما آرزویم این بود که این فیلم را در کنار پدرم می‌دیدم.»
کد خبر : 1494

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» با حضور مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری، محمد حسین لطیفی تهیه کننده، علی زرنگار فیلمنامه‌نویس، وحید جلیلوند کارگردان، علی جلیلوند تهیه کننده و مجری طرح، برزو ارجمند، شاهرخ فروتنیان و نیکی کریمی برگزار شد.


در ابتدای این نشست وحید جلیلوند با ابراز خوشحالی از اینکه فیلمش مورد توجه خبرنگاران و منتقدان حاضر در برج میلاد قرار گرفته، گفت: «از محبت و تشویقتان برای این فیلم سپاس‌گزارم و خوشحالم که این فیلم را دوست داشتید. «چهارشنبه 19 اردیبهشت» محصول تلاش یک تیم بود. در این پروژه تمامی عوامل و بازیگران مولف بودند.»


نیکی کریمی نیز ضمن گرامیداشت یاد انوشیروان ارجمند بیان کرد: «این روزها فیلمنامه خوب بسیار کم است. سال پیش گفته بودم که دلم می‌خواهد با کارگردانان فیلم اولی کار کنم و هنگامی که فیلمنامه این فیلم به دستم رسید حدس زدم که برای آن اتفاقات خوبی می‌افتد. وحید جلیلوند کارگردانی است که با شوق و شور و اشتیاق و مسئولیت‌پذیری سر صحنه حضور پیدا می‌کرد.»


زرنگار فیلمنامه‌نویسی به همراه وحید جلیلوند و حسین مهکام را تجربه فوق‌العاده‌ای دانست و افزود:‌ «کم پیش می‌آید که گروه کنار هم جمع شوند و خواستگاه و اندیشه‌های مشترکی داشته باشند. از همکاران فیلمنامه‌نویسم و تک تک عوامل که در این فیلم درخشیدند سپاسگذارم.»


در ادامه لطیفی هم گفت: «کار اصلی تهیه‌کنندگی در این فیلم بر دوش علی جلیلوند بود. از این همه علاقه که در کل تیم مشهود بود، لذت بردم. معتقدم هر سال بایستی تعدادی از افرادی را که در گوشه صحنه کار می‌کنند و از تجربه‌های زیادی برخوردارند ، وارد صحنه سینما شود.»


وی افزود: «‌ما آدم‌ها روز به روز پیرتر می‌شویم و ممکن است از دنیا می‌رویم پس مجبوریم که کم کم از صحنه کنار برویم. قاعدتا باید کسانی که پرچم سینمای ایران را به دست دارند وارد صحنه شوند، جلیلوند کسی است که سال‌ها دردهایی داخل سینه‌اش بود و من همیشه امیدوار بودم بلندی بتواند پیدا کند تا از بالای آن، این دردهای مشترکش را به مردم بگوید.»


پور صمدی نیز بیان کرد: «امروز با دیدن «چهارشنبه 19 اردیبهشت» معتقدم که این فیلم بیش از انتظارم جذاب و تکان‌دهنده بود.»


فروتنیان هم طی جملاتی کوتاه درباره همکاری با این تیم تصریح کرد: «جا دارد که جای امیر آقایی را که اکنون در اینجا خالی است سبز کنیم و از همکاری در تیمی که به من احساس رضایت داد ممنون و خوشحالم.»


در ادامه برزو ارجمند گفت:‌ «اصولا در سینما آدم بدشانسی هستم، باورم نمی‌شود از این همه خوش‌اقبالی در کنار این اساتید کار کردم، اما آرزویم این بود که این فیلم را در کنار پدرم می‌دیدم.»


این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: «20 سال منتظر این نقش بودم گرچه کوتاه بود اما عیب ندارد من 20 سال صبر کردم تا این نقش را به من بدهند.»


نیکی کریمی نیز در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر خوش شانس بودنش در عرصه بازیگری بیان کرد: «اعتراف می‌کنم که بسیار خوش‌شانسم که در طول 25 سال گذشته همواره فیلمنامه‌های خوبی به من پیشنهاد داده شده است، ممکن است در کارنامه‌های کاری‌ام سه یا چهار فیلم بد داشته باشم اما امروز متوجه شدم که از بازی در آنها اشتباه کردم. علاقه من به سینمای متفکرانه‌ای است که از آن انرژی می‌گیرم و حین بازی در آن خستگی سر صحنه را متوجه نمی‌شوم. ‌امروز متوجه شدم که هیچ چیز ارزش آن را ندارد که بازیگری بخواهد در میانه گریزی بزند و کارهای متوسط انجام دهد.»


این بازیگر ادامه داد:‌ «خوشبختانه امسال شانس حضور در فیلم‌های خوبی را داشتم. این فیلم احتیاج به تمرکز بالایی داشت و سخت‌گیری شدیدی که وحید جلیلوند می‌کرد ممکن بود 10 یا 20 برداشت داشته باشیم .اما من معتقدم به دیدگاه کارگردان احترام گذاشت. همچنین از بازی امیر آقایی در این فیلم لذت بردم.»


در بخش دیگری از این نشست که به پرسش و پاسخ منتقدان و خبرنگاران حاضر تعلق داشت، جلیلوند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وحید جلیلوند همان آشتیانی است، گفت: «برای پاسخ به این پرسش از روح زنده‌یاد انوشیروان ارجمند کمک می‌گیرم که همیشه می‌گفت من نقش‌های منفی را بازی می‌کنم چون ما بازیگران آن چیزی را بازی می‌کنیم که نیستیم. باور من بر این است که اثر هر مولف شبیه خودش می‌شود. سال‌ها دوست داشتم که مثل جلال باشم، اما نیستم. من توان جلال را ندارم که اشتباه کنم فیلمی را ساختم که خودم نیستم.»


وی ادامه داد: «این فیلم نقد یا رئالیسم اجتماعی است، اما اینکه لزوما این نقد اجتماعی هیچ لایه پنهانی ندارد، این‌طور نیست. «چهارشنبه 19 اردیبهشت» نقد و ستایش آدمی و جامعه است . این فیلم تلاش می‌کند تا بازنمایی از واقعیت باشد و در عین بازنمایی سینمایی باشد و صرفا یک مستند نباشد.»


در پایان این نشست نیکی کریمی جای خود را به آفرین عبیسی داد و عبیسی نیز هنگامی که پشت تریبون قرار گرفت درباره تجربه بازی در این فیلم گفت:‌ «هنگامی که سناریو را خواندم متوجه شدم که با قصه تلخی روبه‌رو هستم و به وحید جلیلوند گفتم که دلم از این قصه گرفته و ترجیح می‌دهم تا کار نکنم اما الان پس از دیدن فیلم می‌گویم که خدایا چه خوب شد که دراین کارمان ماندم و خوشحالم که دراین فیلم بازی کردم.»


وحید جلیلوند نیز به انگیزه امیر آقایی برای پذیرفتن این نقشش در فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» اشاره کرد و گفت:‌ «امیر پس از خواندن این سناریو به من گفت تمام تلاشم را می‌کنم و دراین راه جان می‌کنم که مردم پس از دیدن این فیلم حتی اگر پول اندکی اضافه داشته باشند دست در جیب کنند و به نیازمندان کمک کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر