صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر داد

معاینه یک میلیون و ۲۴۰ هزار دانش آموز هنگام ورود به مدرسه

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: امسال یک میلیون و ۲۴۰ هزار دانش آموز هنگام ورود به مدرسه معاینه شدند.
کد خبر : 149246

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، محمداسماعیل مطلق گفت: این معاینات شامل مراقبت‌های دوره‌ای پزشک و غیر پزشک اعم از قد، نمایه توده بدنی، شنوایی، پوست و مو، بینایی، دهان و دندان، بررسی وضعیت تغذیه و فعالیت فیزیکی، اختلالات روان، مشکلات ریوی و آسم، شپش، قلبی و عروقی، اسکلتی و عضلانی، دستگاه ادراری و تناسلی، فشار خون و واکسیناسیون بوده است.


وی افزود: همین معاینات برای ۲۰۶ هزار دانش آموز پیش دبستانی هم انجام شده است. این معاینات پیرو طرح مشترکی با آموزش و پرورش استثنایی به منظور اجرای مداخلات به‌هنگام در گروه هدف صورت گرفته است.


وی بیان کرد: در سال گذشته نیز پوشش مراقبت‌ها ۸۹ درصدی بود و سه میلیون دانش آموز سه پایه تحصیلی معاینه شدند. همچنین ۸۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی نیز معاینه شدند. از این سه میلیون، ۷۱ درصد از نظر توده بدنی طبیعی و سالم بودند، هشت درصد چاق بودند، ۱۳ درصد اضافه وزن داشتند و هشت درصد نیز لاغر بودند.


وی ادامه داد: از نظر قد به سن نیز ۸۲ درصد دانش آموزان معاینه شده در سال گذشته وضعیت مطلوب داشتند، ۱۷ درصد کوتاهی قد داشتند و ۹۳ درصد نیز واکسیناسیون کامل داشتند. از این سه میلیون ۷ درصد اختلال بینایی داشتند و ۳۷ درصد نیز مشکلات دهان و دندان داشتند.


وی ادامه داد: ۴.۴ درصد دانش آموزان مبتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت، صرع، آسم، آلرژی، تالاسمی و سرطان نیز شناسایی شدند که نیازمند مراقبت بیشتر هستند.


وی در خصوص معاینات ۳ میلیون دانش آموز در سال ۹۴ گفت: خطر بیماری قبلی ۳ در ۱۰۰هزار، خطر ابتلا به فشار خون در این دانش آموزان ۸ در ۱۰هزار و ۲ در ۱۰۰۰دانش آموز مشکوک به بیماری قلبی بودند. برای تمام دانش آموزانی که نیازمند ارجاع به سطح بالاتر بودند، ارجاع انجام شده و پیگیری برای رفع مشکلات تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام می‌شود.


وی به خانواده‌ها توصیه کرد: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در روستاها و حاشیه شهرها و دسترسی آسان و رایگان همه به این خدمات، تمام خانواده‌ها با مراجعه به پایگاه‌های سلامت نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک اقدام و از مشاروه‌ها و خدمات سلامت و برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند.


وی افزود: تمام خانواده‌هایی که فرزندشان به سطح بالاتر ارجاع شده است نیز پیگیری لازم را تا حصول نتیجه برای مراجعه به متخصص و ارائه بازخورد به مدارس و پایگاه‌های سلامت حتما انجام دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر