صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

3 میلیون و 200 هزار دانش آموز مخاطب طرح «کاشف»

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به تشریح مخاطبان طرح کاشف پرداخت و گفت: 2 میلیون دانش‌آموز پایه‌های هفتم و هشتم، 800 هزار دانش آموز فنی و حرفه‌ای و کار دانش و 400 هزار دانش‌آموز مدارس شبانه‌روزی مخاطب طرح «کاشف» هستند.
کد خبر : 14869

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان سازمان دانش‌آموزی با موضوع توسعه فرهنگ کارآفرینی در بین دانش آموزان اول متوسطه و با تأکید بر طرح کاشف برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اشتغال، جهت‌گیری بحث اشتغال از رویکرد سنتی که تهیه شغل از وظایف دولت است به رویکرد کارآفرینی یعنی خلق موقعیت‌های شغلی توسط جوانان تغییر پیدا کرده است.


وی افزود: رویکرد جدیدی که در دنیا حاکم است و در سیاست‌‌های ابلاغی مقام معظم رهبری وجود دارد بحث کارآفرینی توسط جویندگان کار است که یکی از محورهای وزیر آموزش و پرورش بر اساس سند تحول، توسعه فرهنگ کارآفرینی در آموزش و پرورش بود که با مشارکت دانشگاه کارآفرینی دانشگاه تهران تفاهم‌نامه‌آی در این خصوص منعقد شد.


زرافشان با اشاره به بخشی از این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: آموزش و پرورش با به اشتراک گذاشتن حوزه غنی کارآفرینی و از طرفی وجود ظرفیت عظیم دانش آموزی که قرار است صاحبان مشاغل آینده باشند به عنوان سرمایه بزرگ آموزش و پرورش است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، افزود: دانشگاه تهران نیز با بکارگیری ظرفیت علمی و پژوهشی که در جهت تبیین کارآفرینی به وجود آمده است،‌ مبنای این همکاری است.


وی ادامه داد: پایش استعدادهای کارآفرینی که در پایه هفتم و هشتم قرار است اجرایی شود بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه تهران انجام شده خواهد بود تا وضعیت کارآفرینی کشور در بین دانش‌آموزان و جامعه رصد شود و بر اساس شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه آموزش، تولید محتوا و فعالیت‌های تربیتی و اردویی انجام می‌دهیم.


زرافشان با اشاره به پایش سال گذشته در خصوص طرح کاشف، گفت: این پایش مبین فعالیت‌ها در خصوص کارآفرینی است تا بدانیم چه کاری باید انجام دهیم.


وی تصریح کرد: خوشبختانه آ‌موزش و پرورش در هر عرصه‌ای وارد شده است توانسته تا کمک شایانی به حوزه‌های مختلف کند که نمونه آن در بحث‌ های علمی بود که به جشنواره‌های خوارزمی، جابربن حیان و فناوری‌های نانو و سطح بالا رسیده که گویای ظرفیت بالای دانش‌آموزان در توسعه علم و فناوری است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تشکیل دبیرخانه علمی کارآفرینی بعد از انجام تفاهم‌نامه با دانشگاه تهران را یکی از فعالیت‌ها در این خصوص برشمرد که در کنار آن تشکیل شورای کارآفرینی در آموزش و پرورش، تشکیل کارگاه آموزشی و با مشارکت دانشگاه تهران در پژوهش‌سراهای دانش آموزی نماینده طرح کاشف مستقر شد.


زرافشان با اشاره به درصد پوشش دانش آموزان در طرح کاشف، عنوان کرد: در پایه دوم متوسطه درس کارآفرینی وجود دارد که 400 هزار دانش آموز کار و دانش آموزش این دروس را طی می‌کنند.


وی افزود: در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش رویکرد آموزش، تولید و فروش را دنبال می‌کنیم و در بسیاری از استان‌ها دانش آموزان تولیدات خود را در بازارچه‌ها به فروش می‌رسانند.


وی خاطرنشان کرد: 800 هزار دانش آموز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، 400 هزار دانش آموز مدارس شبانه‌روزی و 2 میلیون دانش آموز پایه‌های هفتم و هشتم مخاطب طرح کاشف هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی زرافشان
ارسال نظر