صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور:

دوره پیش‌دبستانی نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند

رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور عنوان کرد: دوره پیش دبستانی در ایران تقریبا تاریخی به اندازه آموزش نوین در کشو دارد، اما هنوز دوره پیش دبستانی نتوانسته جایگاه خود را در نظام آموزشی پیدا کند.
کد خبر : 145161

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از باشگاه خبرنگاران، علی الهیار ترکمن، رئیس امور آموزش و پرورش در در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، گفت: مقطع ابتدایی به عنوان مهم‌ترین رکن در توسعه آموزشی محسوب شده و به نوعی سرنوشت یک دانش آموز برای موفقیت در ادامه تحصیل و زندگی مبتنی بر این دوره است.


وی با بیان اینکه دوره ابتدایی با کیفیت بر مبنای دوره پیش دبستانی با کیفیت استوار است، تصریح کرد: دوره پیش دبستانی در ایران تقریبا تاریخی به اندازه آموزش نوین در کشو دارد، اما هنوز دوره پیش دبستانی نتوانسته جایگاه خود را در نظام آموزشی پیدا کند و اگر به آموزش ابتدایی معتقد باشیم باید به مقطع پیش دبستانی بیشتر توجه کنیم.


رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم در حوزه توسعه آموزش‌های پیش از دبستان وارد شده و موفق عمل کنیم باید از هرگونه شتاب زدگی پرهیز کنیم.


الهیار ترکمن افزود: در این کار ارزشمند، نهادسازی بسیار مهم‌تر از ابزارسازی است یعنی ما باید بستر را فراهم کرده و محیطی آماده کنیم تا افراد تاثیرگذار در این بستر و چارچوب قرار گرفته و با هم‌افزایی و افزایش توان اجرایی و تخصصی یکدیگر بتوانند این دوره را ارتقا دهند و در بحث بودجه باید ابزارهایی درنظر گرفته شود که در آن چارچوب و بستر قرار می‌گیرد.


وی تاکید کرد: برنامه اجرایی جامع و مورد پذیرش تمام نهادهای دست اندرکار و ذیربط در داخل و بیرون دولت و جوامع محلی باید تدوین شود و برای این کار محتوایی که ما را به کیفیت آموزش ابتدایی برساند بسیار مهم است.


رئیس امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه‌ و بودجه کشور اضافه کرد: در دوره پیش دبستانی علاوه بر رشد مغز، فرآیند رشد شناختی، رفتاری و تعاملات کودک در محیط را اثربخش و غنی نموده و وی را برای ورود به دوره ابتدایی آماده می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر