صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

20 درصد مدارس تهران با بخاری غیراستاندارد گرم می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: در 20 درصد مدارس از بخاری‌های گازی که ممنوع اعلام شده استفاده می‌شود که بیشتر شامل مدارس تخریبی و فرسوده است.
کد خبر : 144446

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا فولادوند اظهار کرد: به دلیل افزایش مهاجرت به شهرستان‌های استان تهران و افزایش 5 تا 10 درصدی (60 هزار نفری) هر ساله جمعیت دانش آموزی در این منطقه مشکل کمبود مدرسه همچنان باقی است.


وی گفت: باید سرعت ساخت و ساز مدرسه در شهرستان‌های استان تهران بیشتر از رشد جمعیت دانش آموزی شود تا مدارس دو نوبته کاهش یابد ولی هم اکنون سرعت رشد جمعیت دانش آموزی به ویژه در شهرهای جنوبی استان تهران بیشتر از ساخت و ساز مدرسه است.


مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: در شهرستان‌های استان تهران فقط 120 هزار دانش آموز اتباع خارجی مشغول به تحصیل هستند که ملزم به پوشش تحصیلی آنها هستیم و از طرفی انبوه سازان شهرک‌های اقماری هیچ توجهی به ساخت مدرسه در این شهرک‌ها نمی‌کنند.


فولادوند همچنین به سامانه گرمایشی مدارس استان تهران اشاره کرد و گفت: در 20 درصد مدارس از بخاری‌های گازی که ممنوع اعلام شده استفاده می‌شود که بیشتر شامل مدارس تخریبی و فرسوده است.


وی افزود: مدارسی که توسط برخی پیمانکاران ساخته می‌شود استاندارد نیست بنابراین شرکت گاز نسبت به نصب انشعاب گاز در این مدارس اقدام نمی‌کند.


فولادوند تصریح کرد: یک نمونه از این مدارس در پیشوای ورامین بود که شرکت گاز نسبت به نصب انشعاب گاز خودداری کرده است و مدرسه از سایر وسایل گرمایشی برای گرم کردن کلاس ها استفاده می‌کند.


وی گفت: برنامه آموزش و پرورش حذف بخاری‌های غیراستاندارد و گازی و جایگزین کردن آنها با سامانه گرمایشی موتورخانه و شوفاژ است.



انتهای پیام/

ارسال نظر