صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش

کتاب های درسی با پشتوانه 15 سال مطالعه تالیف می شود

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پشتوانه مطالعاتی برای تالیف کتاب‌های جدید درسی، گفت: کتاب‌های درسی آموزش و پرورش با پشتوانه بیش از 15 سال مطالعه در حوزه‌های مختلف تالیف می‌شود.
کد خبر : 144323

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در نشست تالیف کتب جدید با بیان اینکه از سال 1350 نظام آموزشی و درسی در ایران تغییر نکرده بود، افزود: تغییر و تالیف کتاب‌های جدید درسی، تغییر و تحول در نظام آموزشی و محتوای کتاب‌های درسی و به روز شدن آن پس از 30 سال صورت گرفت.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه رویکرد تغییر در برنامه ریزی آموزشی و کتاب‌های درسی نقش مهمی در عمق بخشی به ساز و کار نظام آموزش و پرورش دارد، گفت: امروزه تالیف کتاب‌‌ها و برنامه ریزی‌های درسی با چهار محوریت خدا، خلق، خلقت و انسان انجام می‌شود.


وی عنوان‌های درسی مورد نیاز امروز کشور را تفکرحکمت، قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی، فرهنگ وهنر و زبان های خارجی دانست و خاطرنشان کرد: بعد زیبایی شناختی و روحیه زیبایی شناسی باید در کشور تقویت و ترویج روحیه پرسش‌گری در برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.


محمدیان یکی از نیازهای برگزاری کلاس‌ها را داشتن رویکرد عمقی در درس‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: در برگزاری جلسات درس، عمق بخشی به موضوع‌ها می‌تواند در به نتیجه رساندن موضوع تاثیر زیادی داشته باشد.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه برنامه‌های درسی برای توسعه و عمل به دانش، باید به گونه‌ای باشد که عقل را قانع و دل را مطمئن کند، گفت: توسعه دانش باید همراه با عمل عبادی و روزانه و اخلاق‌ محور باشد.


وی یادآور شد: 35 ساعت آموزش در هفته برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم، 30 ساعت برای دانش آموزان متوسطه دور اول و 20 ساعت برای دانش آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است.


رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بیشتر شکایت معلمان از حجم زیاد کتاب‌های درسی است، افزود: معلمان با هم اندیشی و با مشخص کردن و انعکاس دادن عنوان ها و سرفصل‌هایی که ضرورتی برای تدریس ندارد، می‌توانند به آموزش و پرورش، در تالیف و مناسب سازی کتاب های درسی کمک کنند.


رئیس سازمان پژوهش وبرنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه بیشتر فعالیت و تدریس برای دانش آموزان رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش باید عملی باشد، گفت: کتاب‌های این شاخه تحصیلی در کنار آموزش‌های مهارتی و عملی کاربرد دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر