صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

نهمین جشنواره فیلم کُردی و مسابقه یولماز گونای در لندن برگزار می‌‌شود

نهمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود «یولماز گونای» در لندن برگزار می‌‌شود و آخرین فرصت ارسال آثار ۲۰ اردیبهشت ماه جاری است.
کد خبر : 14003

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کُردی لندن، نهمین دوره این جشنواره و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود یولماز گونای در سه بخش فیلم‌های سینمایی، مستند، انیمیشن و کوتاه، در قالب‌های داستانی و مستند، در روزهای ۲۲ آبان ماه تا ۱ آذر ماه سال جاری (۱۳ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵) در سینما «پیکچرزهاوس» در شهر لندن انگلستان برگزار می‌‌شود و آخرین فرصت ارسال آثار ۲۰ اردیبهشت ماه جاری (۱۰ می‌۲۰۱۵) است.


امسال جشنواره فیلم کُردی لندن با تمرکز بر مبارزات قهرمانانه مردم کُرد در شهرهای کوبانی و شنگال (سنجار) و دیگر مناطق، در برابر هجوم گروه تروریستی داعش، نگاه ویژه‌ای به این مقاومت مردم و همچنین اتفاقات ناگوار پس از آن خواهد انداخت.


از طرف برگزارکنند‌گان نهمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود یولماز گونای از تمامی کارگردانان کُرد و غیرکُرد که در مورد مردم کرد یا مسائل مربوط به آن فیلم ساخته‌اند درخواست شده است که آثارشان را اعم از فیلم‌های سینمایی، مستند، انیمیشن و کوتاه با زیرنویس انگلیسی، برای انتخاب احتمالی در برنامه جشنواره و همچنین بخش مسابقه فیلم کوتاه، تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه جاری (۱۰ می‌۲۰۱۵) به نماینده‌های رسمی این جشنواره در ایران تحویل دهند.


هنرمندان و علاقمندان در ایران برای شرکت در نهمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود یولماز گونای، می‌توانند آثارشان را به مؤسسه سینمایی «ستاک فیلم» به ایمیل satar_ch@yahoo. com نماینده‌ رسمی این جشنواره در ایران ارائه دهند.


جشنواره فیلم کُردی لندن، بزرگ‌ترین جشنواره آثار کردی در سراسر دنیاست که با حضور فیلم‌های فیلمسازان کُرد و غیرکُرد دنیا در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها و... در شهر لندن پایتخت کشور انگلستان برگزار می‌‌شود.


همه ساله فیلمسازان کردستانی با آثار خود در جشنواره فیلم کُردی لندن حضور پرباری دارند و دوره گذشته نیز، کارگردانان ایرانی تمام جوایز هشتمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و چهارمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود یولماز گونای لندن را از آن خود کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر