صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با معاون وزیر ارتباطات روسیه

معاون وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه با معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر : 139485

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه گفت: همکاری‌های مشترک بین دو کشور و استفاده از تجارب می‌تواند موجب هم افزایی شود.


وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، مدیریت بخش فناوری ارتباطات توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود اما اجرای کار برعهده بخش خصوصی است.


زرافشان خاطرنشان کرد: ما در ایران مسابقات و جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کنیم و دانش آموزان ایرانی با شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ مقام‌های خوبی کسب کرده‌اند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه خواستار طرح پیشنهاد ترجمه منابع علمی روسی برای دست یافتن به ادبیات مشترک بین دو کشور شد.


در ادامه، اسماعیل اف، معاون وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از وزارت آموزش و پرورش به واسطه ایجاد فرصت برای تعامل بیشتر، گفت: گرچه حوزه تخصصی کار ما، آموزش وپرورش نیست، اما با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، فرصت‌های خوبی را برای استفاده حوزه آموزش از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی با هدف پیشرفت در امور آموزشی و پرورشی فراهم کرده‌ایم.


وی اظهارکرد: چهار دانشگاه پیشرفته روسیه و چند دانشگاه پژوهشی از زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه است و این وزارتخانه بورسیه‌هایی را برای آموزش فناوری ارتباطات فراهم کرده است.


اف از برگزاری برنامه گسترده‌ای به عنوان ساعت کد برای بیش از 8 میلیون دانش آموز در چند سال اخیر در روسیه خبر داد و افزود: با انتخاب دانش آموزان برتر در زمینه برنامه نویسی و سواد ارتباطی، زمینه جذب دانش آموزان را به دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی فراهم می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر