صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
نماینده مردم بندر انزلی:

تاکید بر اولویت توسعه زیرساخت‌های ریلی نسبت به سایر بخش‌ها/ وضعیت راه‌آهن به شکلی قابل قبول تغییر کرده است

نماینده مردم بندر انزلی با اشاره به این مطلب که نیاز کشور به راه‌آهن و توسعه زیرساخت‌های آن نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است، تصریح کرد: در کنار افزایش ضریب نفوذ راه‌آهن، رساندن فناوری‌های نوین به خطوط ریلی نیز از جمله اولویت‌هایی است که باید برای آن چاره‌ای جدی اندیشید.
کد خبر : 139044

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت ریلی دربخش استفاده از تکنولوژی های روز دنیا حرکت خوبی را در کشور آغاز کرده است، عنوان کرد: افزایش سرعت رساندن راه‌آهن به شهرها و استان‌های باقی مانده، بالا رفتن تعداد طرح‌های دوخطه‌سازی راه‌آهن و تلاش برای ارتقای جایگاه راه‌آهن حومه‌ای در ایران تنها بخشی از اقداماتی است که در طول این سال‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شده و دولت امیدوار است با افزایش منابع اعتباری موجود، کار را در بسیاری از این حوزه‌ها یکسره کند.


وی افزود: این رویه با توجه به افزایش قابل توجه سهم راه‌آهن در برنامه ششم توسعه و همکاری مجلس و دولت در تدوین بودجه تغییر کرده و اجرایی شدن برجام و افزایش احتمال ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیز مزید بر علت شده تا اوضاع راه‌آهن به شکلی قابل توجه تغییر کند.


نماینده مردم بندر انزلی با اشاره به این مطلب که نیاز کشور به راه آهن و توسعه زیر ساخت های آن نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است، تصریح کرد: در کنار افزایش ضریب نفوذ راه‌آهن، رساندن فناوری‌های نوین به خطوط ریلی نیز از جمله اولویت‌هایی است که باید برای آن چاره‌ای جدی اندیشید.


عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: طراحی برقی‌سازی خط ریلی تهران – مشهد و راه‌آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان دو پروژه اصلی است که در این حوزه کلید خورده و برنامه‌ریزی‌ها برای تکمیل آنها ادامه دارد.


خسته بند با بیان اینکه راه آهن امروز در جایگاه برتری نسبت به دیگر مدهای حمل‌و‌نقلی قرار دارد، اظهار داشت: تکمیل کریدور شمال به جنوب یعنی راه آهن قزوین تا آستارا و همچنین اتصال کلان شهرها از طریق قطارهای حومه ای به یکدیگر از جمله اهدافی اصلی راه آهن است.


وی خاطر نشان کرد: امروز مجلس شورای اسلامی با دقت بیشتری کارهای مربوط به حمل و نقل ریلی را پیگیری کرده و نسبت به تکمیل پروژه ها و تسهیل رفت و آمد مردم از طریق قطار، حمایت های لازم را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر