صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش:

بیش از 187 هزار دانش‌آموز در مدارس آموزش از راه دور تحصیل می‌کنند

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: 1365 مدرسه آموزش از راه دور داریم و 187 هزار و 177 دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
کد خبر : 137554

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، گودرز شاهمرادی، مدیر مدارس آموزش از راه دور در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا، گفت: آموزش الکترونیک بین 20 تا 25 درصد به تقویت یادگیری نسبت به آموزش سنتی می‌انجامد.


وی به پوشش تحصیلی در مدارس کشور اشاره کرد و یادآور شد: هنوز پوشش تحصیلی در کشور به طور کامل نیست؛ پوشش تحصیلی در سال تحصیلی 95-94 در دوره ابتدایی 97.9 درصد، پوشش تحصیلی در متوسطه اول 93.4 درصد و در دوره دوم متوسطه 80.24 است که باید تلاش کرد آموزش رسمی در 3 دوره تحصیلی به صد درصد برسد.


وی افزود: پژوهشی در خصوص حضور جوانان در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است که نشان می‌دهد ایرانیان بین 5تا 9 ساعت از شبانه‌روز را شبکه‌های اجتماعی به سر می‌برند و 53 درصد افراد نیز عضو شبکه‌های دیجیتال هستند؛ همچنین 73 درصد از جوانان 18 تا 22 سال از خدمات شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد آمادگی برای آموزش الکترونیکی وجود دارد.


مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از راه دور بر اساس مصوبه شماره 383 مورخ ششم آذر ماه 1375 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد، گفت: آموزش از راه دور از سال 1383 با 120 مدرسه که آن زمان به عنوان مرکز فعالیت می‌کرد، کار خود را آغاز کرد.


وی ادامه داد: فعالیت آموزش از راه دور در آن‌ سال‌ها گسترش پیدا کرد به طوری که در سال 88ـ87 تعداد مراکز آموزش از راه دور به 2 هزار مرکز رسید اما بعد از آن در سال‌های 89ـ88 با 2مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و شورای اداری به حالت نیمه راکد درآمد و فعالیت آن متوقف شد.


شاهمرادی اضافه کرد: اما در سال 1390با تجدیدنظر فعالیت مراکز آموزش از راه دور در شورای عالی آموزش و پرورش، این مراکز وارد مرحله دیگری شدند و این سیستم باور شد که شاهد بودیم مدیر رسمی به مراکز آموزش از راه دور که دارای بیش از صد دانش‌آموز بود، اعزام شد.


وی به سلب اختیار برگزاری امتحانات در مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری‌ها و کارهای کارشناسی، به مدارسی که مدیر به آنها مأمور شده است، اجازه برگزاری امتحانات داده شد.


مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش درباره تقویت دستورالعمل نظارت، اظهار کرد: نظارت شامل سه بخش عمومی، تخصصی و عالیه است که مدیران، آموزش‌های لازم را دیدند.


وی از ابلاغ دستورالعمل ارزیابی و عملکرد به استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس 11 شاخص، مدارس ارزیابی می‌شوند و کارنامه عملکرد مدارس صادر می‌شود؛ مدارسی که 90 درصد امتیازات را کسب کنند، تقدیر شده و به مدارسی که زیر 50 درصد امتیازات را کسب کنند، اجازه فعالیت داده نمی‌شود.


شاهمرادی با بیان اینکه آیین نامه آموزش از راه دور متناسب با ساختار جدید در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بازنگری قرار گرفت، اظهار کرد: هم اکنون تجمیع آیین‌نامه بزرگسالان، آموزش از راه دور و بزرگسالان در کمیسیون اساسنامه و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است.


مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عدول از ضوابط، تخلف است، بیان کرد: در 2 سال قبل به 34 پرونده رسیدگی شد که 11 مدرسه آموزش از راه دور تعطیل شدند اما تخلفات بسیار کاهش یافته است و در سال گذشته در حد تذکر بود.


شاهمرادی افزود: 1365 مدرسه آموزش از راه دور داریم و 187 هزار و 177 دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.


وی با بیان اینکه نرخ شهریه مدارس هر ترم 56 هزار تومان است، گفت: قیمت هر واحد درسی در هر استان متفاوت است اما به طور میانگین در دوره اول متوسطه 11600 و در دوره دوم متوسطه 13600 است و حداکثر، افزایش هزینه ها 27 درصد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر