صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عسکری در اجلاس کشوری شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی:

شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه زنان هم باید پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس کشوری شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که می‌توانیم نمونه نوینی از زن برجسته و والای ایرانی به عنوان الگو به دنیا معرفی کنیم.
کد خبر : 136730

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس کشوری شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «باید عرض کنم گفتمان‌های متنوعی از قبیل گفتمان انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات‌، اصول‌گرایی را پشت سر گذاشتیم و گفتمان اعتدال در جامعه دینی را در حال تجربه هستیم.»


او افزود: «همزمان با شروع پیدایش گفتمان اعتدال تیم مدیریتی دکتر حمید میرزاده، مهر 92 در این دانشگاه استقرار پیدا کرد در حالیکه فضای حاکم بر دانشگاه بنام اصول‌گرایی فدای افراط بود. از آغاز، مبنای میرزاده بر شورا و مشورت در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی رقم خورد و از جمله اولویت‌های او در حوزه زنان تأسیس شورای زنان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده از نظرات آنان در برنامه‌های مدیریتی دانشگاه بود.»


عسکری گفت: «همه می‌دانیم موضع اعتدال موضع مشورت و احترام به نظر و فکر و اندیشه دیگران است. در مکتب فکری امام راحل (ره) در اداره درست جامعه و بویژه دانشگاه سه عنصر عدالت، آزادی و امنیت مبنای نظر بود. بر همین اساس پرهیز ازافراط و تفریط و داشتن مشی اعتدالی در مدیریت دانشگاه ضرورتی انکار‌ناپذیر است. شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی منزلت و کرامت زن را مبنای نظر قرار داد و از راه آزاداندیشی و عدالت‌خواهی شور و عشق و ایمان به خدا و نوع دوستی را نصب‌العین خود قرار داده است.»


او افزود: «همه ما می‌دانیم از نظر مکتب اسلام، انسان موجودی خودساز، محیط‌ساز و سرنوشت‌ساز است و تاریخ نشان داده که زن مسلمان آن هنگام که در چهره بانوی بزرگی همچون زینب کبری (س) نقش‌آفرینی داشت همیشه زنده، سازنده و رزمنده بوده است. زنی که در نهایت صلابت‌، پاکیزگی و آراستگی بر همه فضیلت‌های اخلاقی با شجاعتی تحسین‌برانگیز جامعه عمل پوشانده است زیرا که آزادی‌خواهی از امور فطری او بود و آزادی واقعی را با صلابت دینی و انسانی کسب کرد. مهمترین مسئولیت و فضیلت او توأم ساختن عقل و عشق در مسیر تلاش برای گذر از موانع و رسیدن به مطلوب است.»


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «حتم دارم شورای زنان فرهیخته گفتمان تئوریک و راهبردی و تنظیم عادلانه روابط و مناسبات را در دستور کار دارد. بانک اطلاعات نیروی انسانی کارآمد در آن مدنظر است، بطوری که با استفاده از دستورالعمل‌های قرآنی و توانمندی زنان فرهیخته حرکت‌های اصلاحی و قانون‌مدارانه را پیجویی می‌کند.»


او افزود: «رعایت انصاف و عدالت در بهره‌گیری از موهبات الهی و خدایی و رهایی از تنگناهای خود خواسته در دستور کار است. تنگناهایی که کج‌بینی و کج‌روی و کوته نظری در مسائل زنان را باعث می‌شود و چالش‌آفرین است. برای رهایی از موانع و موجبات غفلت در حوزه زنان تمسک به ایده‌پردازی و نوآوری و تبلیغ آن بهترین راه حل است.»


عسکری ادامه داد: «در این رابطه ظرافت‌های هوشمندانه‌ای باید مدنظر قرار داده شود. همه می‌دانیم اسلام و انقلاب جایگاه عالی برای زن را امری حتمی می‌داند و رسیدن به آن را لازم شمرده است‌. ارزش گذاری‌های خوبی هم در این رابطه به انجام رسیده است. ما می‌توانیم نمونه نوینی از زن برجسته و والای ایرانی به عنوان الگو به دنیا معرفی کنیم.»


او افزود: «زنان اندیشمند و آگاه چه در حوزه و چه در دانشگاه در این رابطه باید پیش قدم باشند، گام‌های مطمئن و استواری بردارند و روش‌های درست را تدوین و به آن‌ها عمل کنند. باید از تحجر و افتادن در دام‌های ساخته و پرداخته دشمنان اسلام و انقلاب پرهیز کنند و برای ایجاد تحول و جبران عقب‌ماندگی‌ها از توانمندی‌های استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده کنند.»


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «شورای زنان فرهیخته فرصت‌های خوبی پیش روی دارد. از جمله این فرصت‌ها زعامت فکری و یادگار فلسفی و عرفانی امام رحمت‌الله علیه، خانم دکتر فاطمه طباطبائی است. فرصت دیگر وجود تشکل و شبکه فراگیر کشوری برای شورای زنان فرهیخته است که با درایت و آینده‌نگری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوجود آمده است.»


او افزود: «این تشکل می‌تواند پتانسیل‌های بالقوه در حوزه زنان را شناسایی و آنان را به فعلیت درآورد. جهت دادن به رساله‌های دکتری و پایان‌‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای حل مشکلات و معضلات پیش روی زنان جامعه، ارتقا و چابک‌سازی سازمانی این حرکت تشکیلاتی زنان فرهیخته، تأسیس اتاق‌های فکری مشاوره‌ای، کرسی‌های آزاداندیشی‌، ایجاد بانک ایده‌های نوآورانه و خلاق می‌تواند از برنامه‌های کاری شورای زنان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی باشد. شورای زنان فرهیخته دانشگاه در حوزه مربوط به زنان هم باید پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر