صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
گومز به علت محدودیت زمان نمایش از مسابقه اصلی جا ماند

«هزار‌و‌یک شب» شش‌ساعتی در دوهفته کارگردانان کن

فیلم سه قسمتی «هزار‌و‌یک شب» ساخته میگوئل گومز پرتغالی به علت طولانی بودن به جای بخش رقابتی اصلی جشنواره کن به بخش دو هفته کارگردانان منتقل شد‌.
کد خبر : 13515

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «هزار‌و‌یک شب» (به پرتغالی: As 1001 Noites ، به انگلیسی: Arabian Nights) به کارگردانی میگوئل گومز، فیلم‌ساز پرتغالی سازنده «تابو» برنده جایزه فیپرشی جشنواره برلین 2012 به علت محدودیت زمان نمایش وارد بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن شد.


به نوشته ورایتی، «هزار‌و‌یک شب» فیلمی سه قسمتی است که نمایش آن بیش از 6 ساعت زمان می‌برد. «هزار‌و‌یک شب» که طولانی‌ترین فیلم دوره شصت‌و‌هشتم جشنواره بین‌المللی فیلم کن محسوب می‌شود، از آثاری بود که گفته می‌شد هیأت انتخاب جشنواره بین‌المللی فیلم کن بسیار مشتاق رسیدن آن به جشنواره بودند. این فیلم در همین روزها تکمیل و به جشنواره ارسال شده است. زمان نمایش فیلم که عملاً بیش از دو سانس را در بر می‌گرفت، سبب شد که هیأت انتخاب آن را از بخش مسابقه اصلی جشنواره کن کنار بگذارند و به بخش نگاه خاص بفرستند ولی در این بخش هم مشکل یاد شده به قوت خود باقی بود و در نتیجه فیلم به بخش جنبی دو هفته کارگردانان کن منتقل شد.


در این بخش جشنواره علاوه بر گومز فیلم‌سازان معتبر دیگری نیز حضور دارند. آرنو دپلشن با فیلم «سال‌های طلایی من» که نتوانست به بخش مسابقه اصلی راه یابد در این دوره در بخش دو هفته کارگردانان قرار دارد که از 14 تا 24 مه (24 اردیبهشت- 3 خرداد) به موازات بخش اصلی جشنواره در جریان است. بخش دو هفته کارگردانان امسال با نمایش فیلم «در سایه زنان» ساخته فیلیپ گارل افتتاح می‌شود.


«هزار‌و‌یک شب» با بازی جوانا دی ورونا، روجریو سامورا و گونسالو ودینگتون سه‌گانه‌ای است که جامعه پرتغال و نگرانی‌های اقتصادی و اجتماعی امروز آن را از دریچه چشم یک شهرزاد معاصر به نمایش می‌گذارد.این فیلم علاوه بر نمایش یک‌جا، در سه روز مختلف بخش دو هفته کارگردانان نیز با عنوان‌های «جلد 1، خستگی‌ناپذیر»، «جلد 2: تک‌افتاده» و «جلد 3: افسون‌شده»به نمایش در خواهد آمد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر