صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وزارت آموزش و پرورش برنامه و بودجه مشخصی برای مسائل تربیتی ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش برنامه و بودجه مشخصی برای مسائل تربیتی ندارد و تمام هم‌وغم خود را روی آموزش گذاشته است.
کد خبر : 134685

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد به مناسبت هفته «مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» در مدارس با انتقاد از افزایش آمار اعتیاد در میان دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر، گفت: اعتیاد دانش‌آموزان با وجود درصد پایین بسیار نگران‌کننده است و عوامل مختلف فرهنگی، فقر، تبعیض، اختلاف‌های شدید والدین در خانواده و دوری نسل جدید و گاه خانواده‌های آن‌ها از تعلیمات اخلاقی و مذهبی را می‌توان در ردیف دلایل گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد، رفتارهای پرخطر و خودکشی برشمرد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به نقش و جایگاه تربیتی آموزش و پرورش در مسیردهی به زندگی و انتخاب‌های دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: اگر معلمان تربیتی مدارس بتوانند با دانش‌آموزان مستعد گرایش به رفتارهای پرخطر و خانواده‌های آن‎ها ارتباط برقرار کنند، به‌یقین بسیاری از آسیب‌ها با دانش‌آموز رشد نمی‌کند و در صورت شناخت درست دلیل گرایش آن‌ها به مواد مخدر، می‌توان راه‌حل‌هایی نیز پیدا کرد.


وی با تاکید براینکه نقش وزارت آموزش و پرورش، مشاوران مدارس و مربیان تربیتی و پرورشی در تغییر رفتارهای اخلاقی دانش‌آموز و تاثیر برخانواده‌هایی که شاکله درست اخلاقی ندارند غیرقابل انکار است، افزود: مسئولان نباید از آمار رو به افزایش گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد ترسیده و بر روی آن سرپوش بگذارند بلکه باید با پذیرفتن واقعیت راه‌حل‌های مناسب پیدا کنند.


کوچکی‌نژاد معتقد است نباید نقش اینترنت، فضای مجازی و عدم کنترل والدین نسبت به نوع و میزان استفاده فرزندان‌شان از این فضا را در گرایش‌ها به رفتارهای پرخطر در میان دانش‌آموزان نادیده گرفت؛ هرچند این کنترل به معنای فیلتر بیش از اندازه نسل متعلق به عصر ارتباطات نیست.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش برنامه و بودجه مشخصی برای مسائل تربیتی ندارد و تمام هم‌وغم خود را روی آموزش گذاشته؛ با این حال سیستم آموزشی نیز ایرادات بسیاری دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر