صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵

وزیر آموزش و پرورش: شرکت در راهپیمایی 13 آبان انجام یک مسئولیت اجتماعی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی 13 آبان انجام یک مسئولیت اجتماعی است، عنوان کرد: باید به امور پرورشی و فرهنگی دانش آموزان بیش از آنچه که در حال حاضر وجود دارد، پرداخته شود.
کد خبر : 131321

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در اولین جلسه شورای معاونان وزارتخانه که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی اظهارکرد: باید با حضور در راهپیمایی 13 آبان و دعوت از دانش آموزان و فرهنگیان کشور بتوانیم مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهیم.


وی با بیان اینکه نباید در برابر مسائل اجتماعی بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: همان طور که در برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی آوردم، معتقدم که باید به امور پرورشی و فرهنگی دانش آموزان بیش از آنچه که در حال حاضر وجود دارد، پرداخت و این مهم باید در سطح مدارس و برای دانش آموزان دوره ابتدایی عینیت پیدا کند.


دانش آشتیانی ادامه داد: این سخن به این معنا نیست که مسائل آموزشی باید کنار گذاشته شود، بلکه باید در امور پرورشی به دانش آموزان موضوعاتی مانند مهارت‌های زندگی که در سند تحول بنیادین هم آمده، آموزش داده شود که نهادینه کردن این امور در سنین کودکی و در مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت خود، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف آموزش و پرورش باید در جهت اجرایی کردن این برنامه‌ها تلاش کرده و لازم است در این خصوص برنامه‌های اجرایی خود را پیشنهاد کنند.


وی با بیان اینکه اعتلای منزلت و جایگاه فرهنگیان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است، گفت: معلم نباید در محیط مدرسه دغدغه داشته باشد تا بتواند به ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش آموزان بپردازد و همه بخش‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا منزلت اجتماعی معلمان حداقل در داخل خود آموزش و پرورش رعایت شود.


دانش آشتیانی با تأکید بر اصل «برنامه محوری»، تصریح کرد: باید تقسیم کار در بخش‌های آموزش و پرورش به گونه‌ای انجام شود تا اهم فعالیت‌ها در ستاد به صورت «سیاست گذاری و نظارت» باشد و امورات اجرایی به استان‌ها، مناطق و مدارس واگذار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر