صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد؛

دبیر: شهرداری تهران بیش از 20 هزار میلیارد تومان بدهکار است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه جمع بدهی شهرداری تهران را برابر 20 هزار و 495 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجموع بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران، بیمه، مالیات، سپرده انجام کار در مناطق 22 گانه معادل 8 هزار و 514 میلیارد تومان و مجموع بدهی به بانک‌ها شامل اصل و سود جرایم معادل 11 هزار و 981 میلیارد تومان است.
کد خبر : 128887

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سیصدمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از گزارشی که شهردار تهران در صحن ارایه کرد حدود ۴۰ روز طول کشید و ۱۵ جلسه کار‌شناسی برگزار شد تا این گزارش آماده شد.


وی با اشاره به اینکه شهردار تهران صورت‌های تلفیقی سال ۹۴ را ارایه نکرده است، بیان کرد: شهرداری تهران هم این صورت‌های تلفیقی را ندارد و ما هم نتوانستیم از شهرداری بگیریم.
دبیر با تاکید بر اینکه در موضوع سود بانک‌ها با شهردار تهران اختلاف داشتیم، خاطر نشان کرد: گزارشی که شهردار تهران ارایه داد بدون محاسبه سود تا سال ۹۷ است. این اختلاف ما با شهرداری در محاسبه بدهکاری شهرداری به بانک‌ها است.
وی با اشاره به دیون مناطق به پیمانکاران و بیمه و مالیات اظهار کرد: بدهی مناطق شهرداری تهران در مجموع به ۳۰ هزار و ۱۳۰ نفر و بیش از ۶۴۷۶ میلیارد تومان است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بیشترین بدهی با ۷۲۶ میلیارد تومان متعلق به منطقه ۲ شهرداری تهران است.
وی ادامه داد: معاونت‌های شهرداری تهران به ۹ هزار و ۳۸۹ نفر بیش از ۲۰۴۰ میلیارد تومان بدهکار است و بیشترین بدهی متعلق به معاونت فنی و عمرانی و بیش از ۸۸۲ میلیارد تومان است.
دبیر با بیان اینکه اصل وام گرفته شده از شهرداری‌ها ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: سود این وام‌ها معادل ۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان است.
به گفته دبیر بیشترین بدهی شهرداری تهران به بانک شهر و معادل ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: مجموع بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران بیمه مالیات سپرده انجام کار و... در مناطق ۲۲ گانه معادل ۸ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان و مجموع بدهی به بانک‌ها شامل اصل و سود جرایم معادل ۱۱ هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان است. بر این اساس جمع بدهی شهرداری تهران برابر ۲۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بدهی
ارسال نظر