صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
دبیر علمی کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم:

حدود 6 میلیون دیابتی از بیماری خود بی‌اطلاع هستند

یک فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه 5 تا 6 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، گفت: هم‌چنین حدود 6 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند اما از بیماری خود اطلاع ندارند.
کد خبر : 128119

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر حسین دلشاد در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم اظهار کرد: چاقی و دیابت از محورهای اصلی این کنگره بوده که صاحب‌نظران و متخصصان در مورد آن بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.


وی دیابت و چاقی را اپیدمی دوقلوی قرن حاضر برشمرد و گفت: این ۲ مشکل در ایران نیز نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است بهطوری‌که هم‌اکنون ۵ تا ۶ میلیون ایرانی مبتلا به دیابت بوده و به همین میزان نیز از ابتلای بیماری خود خبر ندارند.


فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند، افزود: چاقی در جامعه شهری و روستایی ایرانی بیشتر شده و افزایش وزن ۳۰ تا ۴۰ درصد ایرانی‌ها را دچار مشکل کرده است.


به گفته وی شیوع چاقی در کودکان نیز در حال افزایش بوده و باید توجه داشت که زمانی که چاقی از دوران کودکی آغاز شود درمان آن بسیار سخت‌تر خواهد بود.


دلشاد در پایان گفت: یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و علاوه بر متخصصین غدد، متخصصین تغذیه، علوم آزمایشگاهی، پرستاران و... نیز حضور خواهند داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: چاقی دیابت
ارسال نظر