صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مهدی داوری: مافیای اکران مانع از فروش بالای «اروند» شد/ «بمبِ» پیمان معادی در جشنواره فجر؟

مهدی داوری از موانعی که سر راه «اروند» قرار گرفتند و باعث شدند تا این فیلم فروش قابل قبولی نداشته باشد و همچنین دلایل تعویق در کلید خوردن «بمبِ» پیمان معادی سخن گفت.
کد خبر : 128037

مهدی داوری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اروند»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، فروش پایین فیلم را به‌دلیل نبود حمایت دانست و گفت: «فیلم سینمایی «اروند» با بازخورد مثبتی از سوی تمام مخاطبانی که فیلم را تماشا کردند همراه بود اما زمانی که فیلم به فروش قابل قبولی رسید پس از دو هفته سرگروه عوض شد. پیش از آن «اروند» به سرگروهی سینما آفریقا اکران شده بود.»



داوری، سالن‌ها و سئانس‌هایی که «اروند» در اختیار داشت را یکی از دلایل اصلی استقبال سرد مخاطبان از فیلم دانست و گفت: «فیلم «اروند» با 7 هفت سالن سینمایی اکرانش را آغاز کرد و تا هفته دوم اکران هیچ تبلیغات شهری‌ای در اختیارش قرار نگرفت. سئانس‌هایی که در اختیار فیلم ما قرار گرفته بود، معمولا صبح و ظهر بودند؛ زمانی که پردیس‌های سینمایی با کمترین میزان استقبال مخاطبان مواجه هستند.»


این تهیه‌کننده در مواجهه با این مسأله که کیفیت فیلم، پای مخاطب را در هر شرایطی به سالن سینما باز می‌کند و شاید «اروند» کیفیت قابل قبول را نداشته است، گفت: «با این مسئله مخالف‌ام، چراکه مردم فیلم را دوست داشتند. تمام کسانی که در سالن سینما به تماشای «اروند» نشستند، با حسی خوب سالن را ترک کردند و ما بازخوردهای مثبتی را دریافت کردیم. به نظرم مسأله‌ای که مانع از فروش بالای «اروند» شد، مافیای اکران بود. مافیایی که سئانس‌های شلوغ را به فیلم‌های خاص می‌دهد و فضا را برای فیلم‌های دیگر تنگ می‌کنند.»


داوری در ادامه فروش خوب «سیانورِ» بهروز شعیبی - که در سه روز اول اکران 110 میلیون تومان فروش داشته است - را حاصل تبلیغات قوی و منظمِ پیش از اکران دانست و ادامه داد: «فیلم «سیانور» از روزها قبل، برنامه دقیق اکرانش مشخص بود؛ در حالی که ما تا سه روز قبل از اکران عمومی از همه‌چیز بی‌خبر بودیم. فیلم «سیانور» تبلیغات شهری گسترده‌ای دارد در حالی که ما تا دو هفته از تبلیغات محروم بودیم. درضمن «اروند» به سرگروهی سینما آفریقا اکران شد. سینمایی که از کیفیت پایینی برخوردار است. فکر می‌کنم تمام این اتفاق‌ها دست به دست هم داد تا «اروند» آن‌طور که باید، دیده نشود.»


تلاش می‌کنیم «بمبِ» پیمان معادی به جشنواره برسد


مهدی داوری که تهیه‌کنندگی «بمبِ» پیمان معادی را نیز بر عهده دارد در خصوص تازه‌ترین کار معادی گفت: «همچنان در مراحل پیش‌تولید هستیم. پیش از این قرار بود «بمب» در مهرماه کلید بخورد اما به دلیل پیچیدگی کار و دکور سخت و زمان‌بر «بمب» هنوز این اتفاق رخ نداده است. البته تلاش می‌کنیم تا آذرماه پروژه را کلید بزنیم. همچنین تلاش می‌کنیم «بمبِ» پیمان معادی به جشنواره فیلم فجر برسد.»



داوری در مورد فضای فیلم و عوامل هم گفت: « داستان «بمب» در دهه شصت می‌گذرد و مشخصا به سال 66 برمی‌گردد. تاکنون فقط حضور پیمان معادی جلوی دوربین به عنوان بازیگر قطعی شده اما دیگر عوامل هنوز قطعی نشده‌اند. »
گفت‌وگو از سعید طاهری


انتهای پیام/

ارسال نظر