مهمترین دغدغه ارزشیابی دانش آموزان از زبان رئیس مرکز سنجش
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرسول عمادی به اقدامات مختلف حوزه سنجش اشاره کرد و گفت: زیر نظام پژوهش و ارزشیابی جهت تدوین بودجه 96 در حال پیگیری است که میتواند نقش مهم وموثری را در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ایفا کند.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: ارزشیابی تحصیلی در پایان هر یک از دورههای تحصیلی بر اساس سند تحول بنیادین به صورت نتیجه محور و طی دورههای تحصیلی نیز به صورت فرآیند محور و به صورت ارزشیابیهای تکوینی و پایانی توسط معلمان در حوزههای مختلف آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و ... صورت میپذیرد.
وی با تاکید بر اهمیت فرآیند ارزشیابی و لزوم آماده سازی معلمان، عنوان کرد: ارزشیابی گویا کردن یک نمره صامت است و میتواند تواناییها و توانمندیهای دانش آموزان را مشخص کند.
عمادی افزود: در بحث سخت افزارها و سامانههای الکترونیکی برنامههای خوبی در حوزه سنجش و ارزشیابی انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.
وی صحت و دقت تولید نمره را یکی از دغدغههای حوزه ارزشیابی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه ارزشیابیها عدم تناسب ارزشیابیهای انجام شده توسط معلمان با سوالات استاندارد امتحانات نهایی است.
انتهای پیام/