صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

مهم‌ترین دغدغه ارزشیابی دانش آموزان از زبان رئیس مرکز سنجش

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش صحت و دقت تولید نمره را یکی از دغدغه‌های حوزه ارزشیابی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه ارزشیابی‌ها عدم تناسب ارزشیابی‌های انجام شده توسط معلمان با سوالات استاندارد امتحانات نهایی است.
کد خبر : 126866

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرسول عمادی به اقدامات مختلف حوزه سنجش اشاره کرد و گفت: زیر نظام پژوهش و ارزشیابی جهت تدوین بودجه 96 در حال پیگیری است که می‌تواند نقش مهم وموثری را در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ایفا کند.


رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: ارزشیابی تحصیلی در پایان هر یک از دوره‌های تحصیلی بر اساس سند تحول بنیادین به صورت نتیجه محور و طی دوره‌های تحصیلی نیز به صورت فرآیند محور و به صورت ارزشیابی‌های تکوینی و پایانی توسط معلمان در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و ... صورت می‌پذیرد.


وی با تاکید بر اهمیت فرآیند ارزشیابی و لزوم آماده سازی معلمان، عنوان کرد: ارزشیابی گویا کردن یک نمره صامت است و می‌تواند توانایی‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان را مشخص کند.


عمادی افزود: در بحث سخت افزارها و سامانه‌های الکترونیکی برنامه‌های خوبی در حوزه سنجش و ارزشیابی انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.


وی صحت و دقت تولید نمره را یکی از دغدغه‌های حوزه ارزشیابی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه ارزشیابی‌ها عدم تناسب ارزشیابی‌های انجام شده توسط معلمان با سوالات استاندارد امتحانات نهایی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر