صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
کارگردان نمایش«جادوگر کوچولو» در گفت‌وگو با آنا

باید جذابیت انیمیشن‌های خارجی وارد تئاتر کودک و نوجوان شود

فریبا دلیری که چندی است نمایش «جادوگر کوچولو» را در تالار هنر روی صحنه برده است گفت: «در این اثر نمایشی انیمیشن، ویدئو پروجکشن، ماسک‌ها و موسیقی به کمک هم می‌آیند تا در کنار طراحی فانتزی قصه جادوگر کوچولو راحت‌تر با مخاطب کودک ارتباط برقرار کند.»
کد خبر : 12623

فریبا دلیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره نحوه اجرایی نمایش «جادوگر کوچولو» گفت: «روی صحنه اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد. در این اجرا همه چیز در این راستا قرار می‌گیرد که کار متناسب با فضای نمایش و طراحی فانتزی، قصه‌ای مبتنی بر جادو به اجرا در ‌آید.»


وی در تشریح چگونگی تولید این نمایش بیان کرد: «از آنجا که این متن جایزه ادبی کودک و نوجوان آلمان را کسب کرده است، تصمیم گرفتیم تا این داستان را برای اجرا انتخاب کنیم. با این نظر، هادی حسنعلی متن را به نمایشنامه تبدیل کرد و در زمان تمرینات کار اتودزنی و روتوش انجام شد.


این هنرمند حوزه تئاتر کودک و نوجوان همچنین درباره مشکلات این بخش از تئاتر تشریح کرد: «مسئله اساسی، مالی است که تا زمانی‌که برطرف نشود کیفیت‌ آثار در سطح پایینی باقی خواهد ماند. برای ارائه نمایشی مطلوب باید این اطمینان را داشت که به میزان لازم خرج می‌شود برای مثال ساخت دکور و متریالی که برای آماده سازی آن لازم است گران است بنابراین وقتی هزینه لازم انجام نمی‌شود طبیعتاً در کیفیت نمایش و نوع برقراری ارتباط با مخاطب تاثیرگذار خواهد بود.»


وی با اظهار تاسف از تنزل سطح کیفی تئاترهای کودک و نوجوان تصریح کرد: «در تولید نمایش‌های ویژه کودک و نوجوان، نیاز به حمایت از هنرمندان کاملاً ملموس است برای مثال در تالار هنر که تنها سالن بچه‌های کودک و نوجوان است کمبودهای زیادی وجود دارد و این نواقص عملکرد مطلوب کارگردان تئاتر را که قصد دارد بهترین کار را به مخاطبش ارائه کند، می‌گیرد.»


کارگردان نمایش«جادوگر کوچولو» تاکید کرد: «متاسفانه همواره مواردی پیش می‌آید که از اتفاقاتی که می‌خواهیم رخ دهد جلوگیری می‌کند. تالار هنر به عنوان تنها سالن حرفه‌ای کودک و نوجوان نیاز به رسیدگی دارد.»


وی همچنین درباره نمایش‌های ویژه کودک و نوجوان بیان کرد: «باید توجه داشت که بچه‌ها باهوش‌تر از آن هستند که ما فکر می‌کنیم و درک خوبی نسبت به آثار نمایشی دارند. به اعتقاد من علاقه بچه‌ها به انیمیشن‌های خارجی دلایل اساسی دارد که باید تولیدکنندگان آثار نمایشی آن را در قالب تئاتر بگنجانند.»


دلیری در پایان افزود: «باید تلاش کرد تا به لحاظ جذابیت بصری، انتخاب متن و نوع ارائه چیزی کم گذاشته نشود.»


داستان نمایش «جادوگر کوچولو» قصه از بین رفتن جادوگرها است که پدری برای بچه‌هایش هنگام خواب تعریف می‌کند. جادوگر کوچولویی که خوب جادوگری انجام نمی‌دهد و تصمیم می‌گیرد در جشن جادوگرها شرکت کند ولی ورود بچه‌های جادوگر به این جشن ممنوع است. او پنهانی وارد جشن می‌شود ولی آنها متوجه حضور او شده و تنبیه‌اش کرده و جارویش را می‌گیرند و مجبورش می‌کنند هفت شب پیاده به خانه‌اش باز گردد و اگر تا سال آینده جادوگر خوبی شود می‌تواند در جشن آنها شرکت کند. این آغاز ماجرایی برای جادوگر کوچولو در مسیر زندگی اش است.


نمایش «جادوگر کوچولو» با نقش‌آفرینی آرش صادقیان حقیقی، فاطمه خدابنده‌لو، هادی حسنعلی، آرین ناصری مهر، شیرین کاشفی، احسان سامانی منش،لی لی قربانعلی تا اواخر اردیبهشت ماه هر روز به جز شنبه‌ها ساعت۳۰ : ۱۹ در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/

برچسب ها: تالار هنر تئاتر
ارسال نظر