صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش:

میانگین نمرات امتحانی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی قابل قبول است

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی قابل قبول است، عنوان کرد:63 درصد رتبه‌های اول امتحانات نهایی در شهر تهران مربوط به مدارس غیر دولتی بوده که این نشان می‌دهد عملکرد مدارس غیر دولتی نسبت به 12 نوع مدرسه دیگری که در کشور فعالیت می‌کنند، بسیار مناسب بوده است.
کد خبر : 121615

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی زینی‌وند مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: کمتر کسی است که در جامعه اذعان ‌کند که مشارکت‌های فکری و عملی مردم در اثر بخشی برنامه‌های آموزش و پرورش بی‌اثر باشد و در هیچ جای دنیا هم آموزش و پرورش نمی‌تواند متکی به خود باشد.


وی افزود: با وجود استقبال خوب مردم نسبت به مدارس غیر دولتی نگاه‌های غیر تخصصی به حوزه آموزش و پرورش وجود دارد اما باید گفت عملکرد مدارس غیر دولتی طی سه سال اخیر مثبت بوده است.


زینی‌وند با اشاره به نمرات کمی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی گفت: 63 درصد رتبه‌های برتر امتحانات نهایی مربوط به مدارس غیردولتی بوده است. میانگین نمرات نهایی مدارس غیر دولتی نسبت به سایر مدارس کشور قابل قبول است اما متاسفانه مشکل ما نبود نگاه‌های تخصصی به موارد سنجش و اندازه‌گیری است که متاسفانه این مساله باعث شده مدارس غیر دولتی مورد هجمه قرار بگیرد.


وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد مطرح کرده‌اند که میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی پایین است اما باید گفت مدارس غیر دولتی در سراسر کشور دارای جمعیت مختلفی است برای مثال در مدرسه‌ای که تنها 4 دانش‌آموز دارد اگر دو دانش‌آموز نمره قبولی مناسب و دو نفر دیگر نمره متوسطی کسب کنند در این صورت در آمارها مطرح می‌شود 50 درصد دانش‌آموزان این مدرسه نمرات خوبی کسب نکرده‌اند اما این در حالی است که باید آمارها و معیارها را نسبت به جمعیت و استان‌ها در نظر بگیریم.


مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: اکثر قریب به اتفاق معلمان مدارس غیر دولتی بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش هستند که ما آنها را به عنوان سرمایه‌های این کشور محسوب می‌کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال برای تقویت و ارتقاء خدمات مدارس غیر دولتی 4 برنامه اساسی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: ساماندهی شهریه از مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده است که خوشبختانه امسال برای اولین بار این سامانه را طراحی و اجرا کردیم البته مدارس بسیار محدودی که در تهران تخطی داشته‌اند که گزارشات آن به دست ما رسیده و ما آن را پیگیری کردیم.


وی نظارت جامع غیر الکترونیکی را دومین برنامه مهم دانست و گفت: دستورالعمل این سامانه ابلاغ شده و هفته آینده شاهد رونمایی این سامانه خواهیم بود.


زینی‌وند با اشاره به سومین برنامه مدارس غیر دولتی گفت: کیفیت‌بخشی به امور آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های ما در مدارس غیر دولتی است.


وی اظهار کرد: اجرای سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان جزء چهارمین برنامه ما در حوزه مدارس غیر دولتی است که اقدامات آن از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر سطح اطلاعاتی جامعی در اختیار داریم که در نظر گرفته شده است در پایان برای دبیران آی دی کارت (صلاحیت حرفه‌ای) صادر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر