صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

جذاب کردن فضای آموزشی در هویت بخشی دانش آموزان موثر است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت : جذاب کردن فضای آموزشی و شنیدن خواسته‌های دانش آموزان در هویت بخشی به آنها موثر است.
کد خبر : 121353

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید رحیم میرشاه ولد در جلسه هم اندیشی با مدیران مدارس که در تالار فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد، گفت: واقع بینی پیش نیاز و زمینه انگیزه و فعالیت در آموزش و پرورش است.


وی تصریح کرد: آموزش و پرورش اندیشمندانه با جوانان و همه مخاطبانش برخورد می‌کند که این مهم‌ترین تمایز این دستگاه عظیم با سایر نهادهای دیگر است.


مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به ضرورت جلسات هم اندیشی مسئولان آموزش و پرورش با مدیران درباره بررسی رفتار و شخصیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: رفتارشناسی و آسیب شناسی رفتار بچه‌ها و تطابق آن با رفتارهای استاندارد و شخصیت مطلوب جامعه اقدامی ضروری و انکارناشدنی است، و مدیران باید اطلاعات مذهبی؛ تربیتی و حتی علمی را به دانش آموزان یاد بدهند.


میرشاه ولد به نقش آموزش و پرورش در جلوگیری از بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری بچه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: نخستین راه گشودن باب مذاکره و مباحثه از طرف معلمان و مدیران با شاگردان است و باید نظام هماهنگی و همراهی و همدلی در معلمان و شاگردان و اولیا به وجود آید تا بتوانیم گام موثری در حل مشکلات آنان برداریم.


وی همچنین به راه‌های برون رفت از مشکلات رفتاری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: جذاب کردن فضای آموزشی و شنیدن خواسته‌ها در هویت بخشی دانش آموزان موثر است.


میرشاه ولد افزود: دانش آموزان نیازمند یک فضای جدید در آموزش و پرورش هستند چرا که دنیای آنها متفاوت است از دنیای گذشته ما ، و باید قبول کنیم که از لحاظ اطلاعات جلوتر از ما حرکت می کنند، بنابراین باید متناسب با شرایط دانش آموزان عمل کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر