صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

افزایش 200 هزار نفری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده امسال 200 هزار دانش‌آموز بیش از سال گذشته داریم.
کد خبر : 120328

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص نهصد و سی و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضا تشکیل شد.


وی ادامه داد:‌ در ابتدای جلسه وزیر آموزش و پرورش و معاونان، گزارش مبسوطی از برنامه‌ریزی‌ها و تمهید مقدمات وزارتخانه برای بازگشایی و آغاز سال تحصیلی ارائه دادند و اقداماتی که در زمینه آماده‌سازی فضای فیزیکی مدارس انجام شده است، ارائه شد.


نوید ادهم اضافه کرد: در این جلسه در خصوص تألیف 140 عنوان کتاب درسی جدید، چاپ 130 میلیون جلد کتاب درسی، اقداماتی که برای آموزش معلمان به ویژه در زمینه کتاب‌های جدیدالتألیف انجام شده و سایر فعالیت‌هایی که در آموزش و پرورش انجام شده گزارشاتی ارائه شد.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اعلام شده امسال 200 هزار دانش‌آموز بیش از سال گذشته داریم،‌ گفت: شورای عالی آموزش و پرورش از اقدامات وزارتخانه و حسن تدبیر برای تمهید مقدمات تشکر کرد و آرزو کرد مدیران و معلمان با توانمندی و نشاط لازم در خدمت دانش‌آموزان باشند و دانش‌آموزان نیز سال تحصیلی جدید را با شادابی و طراوات آغاز کنند.


وی اظهار کرد: در ادامه جلسه بحث زیرنظام پژوهش و ارزشیابی مورد بررسی قرار گرفت و بخش‌هایی از آن تصویب شد و ادامه بحث نیز به جلسه آینده کشیده شد.


نوید ادهم در خصوص مباحث مطرح شده مربوط به زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در این جلسه گفت: وزارت آموزش و پرورش به دلیل ماهیت کار خود نیازمند مطالعات آینده‌پژوهانه، مطالعات راهبردی و روندپژوهی است و باید تدابیری اتخاذ کند که در ساختارهای پژوهشی خود به این بخش‌ها به صورت مستقل و کافی پرداخته شود و یافته‌های آینده‌پژوهی در اختیار سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان آموزش و پرورش قرار گیرد.


وی افزود: اگر به دنبال گسترش فرهنگ پژوهش در کشور بوده و اگر به دنبال دستیابی به پژوهشگران توانمند و خلاق هستیم باید این کار را از مدارس و به خصوص از دوره دبستان آغاز کنیم و به همین دلیل درس پژوهش و ارزشیابی که در سال‌های اخیر در برنامه درسی پایه ششم منظور شده است، مورد تأیید قرار گرفت.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین در این جلسه از توانمندسازی معلمان برای اینکه توانمندی و شایستگی لازم برای ارائه درس پژوهش‌محور داشته باشند و بتوانند اقدام‌پژوهی انجام دهند مورد تأکید قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر