صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

اتوبوس‌­های حومه لس‌آنجلس سبز شدند!

اتوبوس‌­های حومه شهر لس‌آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا برقی می­‌شوند. اتوبوسرانی این مناطق برای حفظ محیط زیست وجلوگیری از آلودگی هوا استفاده از سوخت فسیلی را متوقف کردند.
کد خبر : 11931

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از واشگتن پست، اتوبوسرانی‌­های دو شهر سن گابریل و پوموناولی که خارج لس‌آنجلس قرار دارند، استفاده از سوخت فسیلی را در سیستم حمل و نقل عمومی کنار گذاشته‌­اند. در این دو شهر اتوبوس‌­های گازوئیلی از رده خارج شده است و همه اتوبوس‌ها با سوخت الکتریکی کار می­‌کنند.


شرکت Foothill Transit مدیریت اتوبوسرانی این مناطق را به عهده دارد و انتظار می‌­رود تا سال آینده 10 درصد اتوبوس­‌هایش با تکنولوژی خودروهای برقی کار کند.


در سال 2016، 30 اتوبوس از 320 اتوبوس شرکت Foothill Transit با برق کار خواهند کرد. اولین تجربه این شرکت با 3 اتوبوس در سپتامبر سال 2010 کلید خورد و پس از آن به تدریج گسترش یافت.


دوران بارنز، مدیر عامل شرکت Foothill Transit می­‌گوید: «اتوبوس­‌های برقی نشان خواهند داد که مطمئنا قادرند از عهده وظایف مشخصی که در صنعت ما وجود دارد، بربیایند. هر چه سطح راحتی و رفاه افزایش می­‌یابد ما درمی‌­یابیم که پتانسیل توسعه اتوبوس‌­های برقی نیز بیشتر است».








در حال حاضر شرکت Foothill Transit تمامی اتوبوس‌­های یکی از خط­‌های 36 گانه اتوبسرانی‌­اش را به مدل برقی ارتقا داده است که معادل با 5 درصد کلیه اتوبوس‌­های این شرکت است

بنا به گفته‌­های بارنز، عملکرد و هزینه­‌های نگهداری اتوبوس‌­های برقی ارزان‌تر از انواع دیگر آن است اما این موضوع که هزینه­ تغییر تمامی اتوبوس‌­ها به اتوبوس‌­های برقی مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر، مشخص نیست. قیمت اولیه هر اتوبوس برقی برابر با 775 هزار دلار است. هرچند این هزینه در مقایسه با تاثیرات مثبتی که این اتوبوس­‌ها بر محیط زیست دارند هنگفت شمرده نمی­‌شود.


مناظر از پشت دودها نمایان خواهند شد


در ادامه بارنز می‌­افزاید: «منطقه ما از مدت­‌ها قبل تاکنون با آلودگی‌­های چالش برانگیزی روبه‌رو بوده­ است. تلاش­‌های بسیاری در جهت بهبود کیفیت هوا انجام شد. در گذشته آلودگی هوا به قدری زیاد بود که شما قادر به دیدن دامنه کوه که در 15 مایلی این منطقه قرار دارد، نبودید. خوشبختانه حالا می‌­توانید این منظره را هر روز ببینید».


در حال حاضر شرکت Foothill Transit تمامی اتوبوس‌­های یکی از خط­‌های 36 گانه اتوبسرانی‌­اش را به مدل برقی ارتقا داده است که معادل با 5 درصد کلیه اتوبوس‌­های این شرکت بوده و امیدوار است تا سال آینده این رقم را به 10 درصد برساند.


ایستگاه شارژ


در نیمه راه مسیر اتوبوس‌­ها ایستگاه شارژ وجود دارد که هر اتوبوس برای داشتن قدرت کافی در طول روز هر دو ساعت 4 تا 5 دقیقه توفقی در این ایستگاه خواهد داشت. شعاع برد اتوبوس­‌های فعلی 30 مایل است، این رقم در اتوبوس‌­ها جدید به 100 مایل خواهد رسید.


رایان پاپل، مدیر عامل شرکت تولیده کننده اتوبوس­‌های برقی Proterra می­گوید، مطمئن است که اتوبوس‌­های برقی آینده روشنی دارند.


اتوبوس‌های احتراقی کنار می‌روند


پاپل در ادامه اضافه می­‌کند: «با توجه به آماری که جدول­‌های منحنی نشان می‌دهند، این اتوبوس‌­ها به زودی جای اتوبوس‌های حومه شهر را که با سوخت فسیلی کار می­‌کنند، خواهد گرفت».


وی معتقد است اتوبوس‌­هایی که با موتور احتراقی داخلی کار می‌­کنند مناسب مسیرهای حومه شهر نیستند.


اخیرا این شرکت اعلام کرده است که از طرف کمیسیون انرژی کالیفرنیا برای توسعه امکانات رفاهی و تولید اتوبوس‌های برقی در منطقه سن گابریل‌ولی کمک مالی به ارزش 3 میلیون دلار دریافت کرده است.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر