صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش:

بازرسی و نظارت مستمرعامل توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: بازرسی و نظارت مستمر و ارزیابی دقیق از روند عملکردها، با رویکرد صیانت از قانون، عامل مهم رشد، بالندگی و توسعه و پیشرفت درهر مجموعه ای است .
کد خبر : 116548

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید رحیم میرشاه ولد، در سمینار دو روزه روسای ادارات بازرسی استان‌های سراسر کشور، درجزیره قشم هرمزگان افزود: آموزش و پرورش به عنوان مجموعه مولد نیروی انسانی نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارد و اگر جایگاه این رکن مهم و بنیادی به خوبی تبیین شود قطعا همه اهداف توسعه از مزایا آن بهره‌مند خواهند شد و شاهد جامعه‌ای توسعه یافته و کارآمد خواهیم بود.


وی تصریح کرد: نظارت و ارزیابی خصوصا در حیطه مدارس همواره موجب ایجاد فضای اصلاحی برای اعتلای سطح آموزش و کیفی سازی امور تعلیم و تربیت خواهد شد.


مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حوزه ارزیابی عملکرد، اختصاص اعتبار ویژه جهت مکانیزه کردن استقرار مدیریت عملکرد شهرستان‌ها و مناطق، برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ویژه کارشناسان این حوزه در خصوص استقرار نظام مدیریت عملکرد و فعال کردن دبیرخانه مدیریت عملکرد در تمامی سطوح سازمانی استان، شهرستان‌ها و مناطق به عنوان بخشی از مصوبات مورد تاکید و اهتمام جدی قرار گرفت.


وی ادامه داد: تحلیل نتایج ارزیابی عملکرد و بازخورد و اعلام نتایج به شهرستان ها و تاثیر نتایج در جایگاه سازمانی افراد به ویژه در عزل و نصب مدیران و همچنین آسیب شناسی نظام مدیریت عملکرد در استان‌ها جهت شناسایی مشکلات و ارائه برنامه لازم جهت بهبود عملکرد سازمان از دیگر مصوبات این بخش بود.


میرشاه ولد خاطرنشان کرد: انتخاب رابطین ارزیابی عملکرد و معاونت‌های حوزه ستادی وزارت جهت ارتباط با معاونت‌های متناظر استانی برای رفع ابهامات و مشکلات احتمالی در خصوص شاخص‌های اختصاصی و همچنین ضرورت فرهنگ سازی جهت ایجاد نگرش مثبت برای استقرارنظام مدیریت عملکرد در کلیه سطوح سازمانی در شمار سایر مصوبات راهبردی حوزه ارزیابی عملکرد بود.


مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهم مصوبات حوزه نظارت و بازرسی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و فعالیت منظم و مستمر آن انتخاب و انتصاب بازرسان سازمان موضوع تبصره سه ماده 91 قانون خدمات مدیریت کشوری و همچنین انجام بازرسی‌ها مستمر داخلی توسط بازرسان از اهم مصوبات این بخش بود که قطعا درحوزه اجرا با دقت نظرکامل باید عملیاتی شود.


مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعات افراد حقیقی و حقوقی، برگزاری دوره آموزشی توجیهی در خصوص ارتقای سلامت اداری برای مدیران و کارکنان و همچنین تجزیه تحلیل تفصیلی گزارش‌های حاصل از بازرسی‌های انجام شده برای شناسایی آسیب ها و مشکلات از دیگر مصوبات این بخش بود.‌


میرشاه ولد تاکیدکرد: برنامه ریزی لازم برای پیگیری نتایج حاصل از بازرسی‌ها با هدف بهبود و اصلاح امور، ارسال گزارش به روزآوری شاخص‌های نظارت نیز در شمار دیگر مصوبات مهم این بخش بوده است.


وی با اشاره به مصوبات حوزه پاسخگویی به شکایات خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین برنامه حوزه نظارت و بازرسی، تاکید بر فعالیت سامانه پاسخگویی به شکایات و تسریع در زمان رسیدگی و اعلام نتایج به ذینفعان را می‌توان به عنوان مهم‌ترین بخش‌های مصوبات این حوزه مورد اشاره قرار داد که روح غالب برآن تکریم مردم، پاسخگویی و قانونمداری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر