صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

فانی: بیش از 8500 دانش آموز عراقی در مدارس ایران تحصیل می کنند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کشور عراق درجمهوری اسلامی ایران دارای مدارس خاص و مستقلی است، گفت: بیش از 8500 دانش آموز عراقی در مدارس ایرانی تحصیل می کنند.
کد خبر : 115659

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی در دیدار با محمداقبال عمرالصیدلی، وزیر تربیت دولت جمهوری اسلامی عراق ، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه کشور با مشارکت یک میلیون معلم فعالیت آموزشی می‌کنند و تا 15 روز دیگر شاهد بازگشایی مدارس هستیم.


وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام آموزشی کشور با تأسی از فلسفه تعلیم و تربیت منطبق بر موازین اسلامی، اقدام به تهیه سند تحول بنیادین کرد که در حال حاضر مبنای اقدامات آموزش و پرورش دولت ایران است و می‌تواند مورد استفاده آموزش و پرورش دولت عراق نیز باشد.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران در شهرهای اربیل، بغداد، نجف، کربلا و بصره دارای مدارس خاص و مستقلی است، تصریح کرد: این مدارس در سال‌های اخیر به دلیل شرایط جنگ، دچار خساراتی شده و در برخی موارد به جاهای دیگر واگذار شده است که از دولت عراق می‌خواهیم تا معادل زمین این مدارس را به دولت ایران بدهد تا آموزش و پرورش بتواند مدارس استاندارد احداث کند.


فانی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر مدارس خاص و مستقل دولت عراق در ایران، بیش از 8500 دانش آموز در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند و آموزش و پرورش می‌تواند در موضوعات آموزش نیروی انسانی توانمند در مدارس، تألیف و تدوین کتب درسی، استفاده از توانمندی بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ساخت و ساز مدارس ایمن و استاندارد، استفاده از مجلات آموزشی و کمک آموزشی و تولید محتوای الکترونیکی مورد نیاز دانش آموزان عراقی همکاری‌هایی را به دولت دوست و همسایه عراق ارائه کند.


وزیر آموزش و پرورش از آمادگی ایران برای برگزاری دوره‌های آموزشی مدرسان و معلمان عراقی اشاره کرد و افزود: کشور ایران در حوزه سواد آموزی بزرگسالان و تولید وسایل کمک آموزشی توفیقات خوبی داشته است و می‌تواند برای تحکیم آموزش دانش آموزان، واجد اهمیت و کارآیی باشد.


وی از تولید و چاپ سالانه 40 میلیون نسخه مجله آموزشی متناسب با موضوعات درسی برای دانش آموزان ایرانی خبر داد و گفت: این مجلات در کنار کتاب‌های درسی و محتواهای الکترونیکی می‌تواند باعث فهم بهتر مطالب درسی باشد و در این زمینه نیز آمادگی داریم با آموزش و پرورش دولت عراق همکاری‌هایی را داشته باشیم.


وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به دلیل تشابهات فرهنگی و وجود مرزهای مشترک بین 2 کشور ایران و عراق، به نظر می‌رسد تأسیس مدارس بین الدولی برای هر دو کشور مفید باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر