صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
نماینده مردم در مجلس نهم:

احتمال تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورش وجود دارد

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احتمال تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورش وجود دارد.
کد خبر : 115328

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، حبیب‌الله دهمرده با اشاره به اخبار مطرح شده درباره صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: طبق گزارش‌های رسیده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امکان و احتمال تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورش وجود دارد اما هنوز در این زمینه یقینی حاصل نشده است.


نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که هنوز تحقیق و تفحصی صورت نگرفته جزئیات فعالیت‌های مدیران این صندوق روشن و شفاف نیست، البته با توجه به گزارش‌هایی که از انجام تخلف در این صندوق به کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیده، به وزیر و مدیران صندوق به منظور شفاف‌سازی اقدامات صورت گرفته فرصت داده شده است.


وی ادامه افزود: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام قابل دفاعی است زیرا چنانچه تخلفی صورت نگرفته باشد می‌تواند شائبه بروز تخلفات را برطرف کند و در مقابل اگر تخلفی رخ داده باشد می‌توان فرهنگیان را به حق و حقوق‌شان رساند چرا که آن‌ها انتظار برقراری عدالت را از مجلس و قوه قضائیه دارند.


دهمرده با بیان اینکه نباید به کلمه بازرسی بار منفی داد، افزود: تحقیق و تفحص تضمین فعالیت هر مسئولی است چرا که به آن‌ها کمک می‌کند بتوانند در فضایی بی‌حاشیه و مطمئن‌‍‌‌تری به جامعه خدمت کنند لذا باید به این تحقیق و تفحص و شفاف‌سازی بار مثبت داد و آن را به نفع صندوق، وزارتخانه و مردم دانست.


این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به خبر بدهی 700 میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان، توضیح داد: هنوز صحت وسقم این ماجرا نیز برای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محرز نیست و در این شرایط افراد ذی‌نفع که باید پاسخگو باشند مطالبی را در راستای دفاع یا رفع اتهام از خود مطرح می‌کنند که باید با طمانینه مورد بررسی قرار گیرد.


دهمرده انجام تحقیق و تفحص را منوط به رای جمعی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و سپس نمایندگان در صحن علنی مجلس دانست و با بیان اینکه کمیسیون متبوعش هنوز به این رای مشترک نرسیده‌اند، گفت: بررسی‌ گزارش‌ها درخصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورش هنوز در کمیسیون آموزش و تحقیقات کامل نشده است.


وی درباره کیفیت سوددهی شرکت‌هایی که با این صندوق همکاری دارند، گفت: با نگاه به گزارش‌های رسیده درخصوص چند شرکت و کارخانه مشخص، متاسفانه باید گفت آن‌ها آنطور که باید سودهی و توجیه اقتصادی ندارند درحالی که این صندوق‌ها باید مشکلی از مردم حل کند لذا پول فرهنگیان باید در جایی سرمایه‌گذاری شود که برای آن‌ها آورده‌ای داشته باشد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران فعلی مشکل عدم سودهی برخی شرکت‌ها و کارخانجات را نوع فعالیت اشتباه مدیران سابق می‌دانند و معتقدند خودشان شرایط را ساماندهی کرده‌اند اما هنگامی می‌توان تمامی این مسائل را شفاف‌سازی کرد که عملکرد مسئولان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر