صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

فانی: پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در کشور 38 درصد است

وزیر آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی در کشور 38 درصد است که خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته این میزان در کردستان حدود 75 درصد است و این مهم نشان دهنده توجه ویژه به این بخش است.
کد خبر : 114202

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مهر، علی اصغر فانی اظهار کرد: امسال در بودجه وزارت آموزش و پرورش 50 میلیارد تومان اعتبار برای پیش دبستانی با اولویت مناطق محروم و دو زبانه منظور شده است.


وی ادامه داد: هزینه این اعتبار اختصاص داده شده در راستای نگاه ویژه به دوره پیش دبستانی از سوی وزارت آموزش و پرورش و همچنین توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های تدوین شده انجام می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش هدف از تخصیص این ردیف اعتباری به ویژه در مناطق دوزبانه و محروم را تلاش برای آموزش زبان فارسی به دانش آموزان پیش دبستانی عنوان کرد و گفت: قرار است که در طول یک سال آموزش‌های لازم به دانش آموزان ارائه شود تا آنها بتوانند به بهترین شکل و با فراگرفتن زبان فارسی وارد کلاس اول دبستان شوند.


وی با بیان اینکه در استان‌هایی همانند کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان و سایر مناطق دو زبانه دانش آموزان در زمان ورود به مدرسه در کلاس اول ابتدای با زبان فارسی مشکل دارند، افزود: این تفاوت زبان مادری با زبان فارسی باعث می‌شود که دانش آموزان با مشکلاتی مواجه شوند و در همین راستا برنامه‌ریزی شده است که در دوره پیش دبستانی این ضعف جبران شود.


فانی با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در بخش پیش دبستانی افزایش پوشش تحصیلی است، عنوان کرد: در همین راستا در سراسر کشور به ویژه استان‌ها و مناطق دوزبانه تلاش می‌شود که پوشش تحصیلی پیش دبستانی‌ها افزایش یابد و بخشی از این اعتبار 50 میلیارد تومانی در همین راستا هزینه می‌شود.


وی افزود: هم اکنون میانگین پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی در کشور 38 درصد است که خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته این میزان در کردستان حدود 75 درصد است و این مهم شان دهنده توجه ویژه به این بخش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر