صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

فانی: برای آموزش سایر زبان‌ها مشکل مدیریتی داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرروش و برنامه درسی ملی شاهد تحولاتی در زمینه آموزش زبان‌های خارجی هستیم که این تحول شامل تغییر در منابع آموزشی و تبدیل کتب به بسته‌های متنوع آموزشی است.
کد خبر : 112283

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی،علی اصغر فانی با بیان این مطلب افزود: تجربه نشان داده است که پائین آمدن سن آموزش زبان خارجی و افزایش ساعات تدریس به نحو مشهودی می‌تواند به موفقیت یادگیری زبان‌های خارجی کمک کند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش که آموزش زبان‌های خارجی چقدر در انتقال ارزش‌های فرهنگی کشور صاحب زبان موثر است، گفت: البته آموزش زبان خارجی می‌تواند به انتقال فرهنگ آن کشور کمک کند اما وزارت آموزش و پرورش با اتخاذ تدابیری و از جمله تالیف کتب حاوی مباحث متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی توانسته این موضوع را مدیریت کند.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: شورای عالی آموزش و پرروش در 2 مصوبه خود موضوع «تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی» را مورد توجه قرار داده و در سند برنامه درسی ملی هم به دانش آموزان در این زمینه حق انتخاب داده شده است.


وی افزود: اما در عرصه عمل برای سایر زبان‌ها چندان استقبالی مشاهده نشد و به عنوان مثال در سال 1391 تعداد دانش‌آموزان متقاضی سایر زبان‌ها در کل کشور از 300 دانش‌آموز کمتر بود.


فانی ادامه داد: مساله دیگر در این زمینه ادامه تحصیل دانش‌آموز در دانشگاه‌هاست که در دانشگاه‌ها هم چندان آموزش به سایر زبان‌ها جا نیفتاده است.


این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: مشکل مدیریتی هم در این زمینه به چشم می‌خورد و به عبارت دیگر دایر کردن کلاس آموزشی به سایر زبان‌ها، با توجه به پراکندگی دانش‌آموزان متقاضی آموزش، مشکل است.


انتهای پیام/

ارسال نظر