صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش خبر داد:

پوشش 98 درصدی تحصیل کودکان در دوره پیش دبستانی 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش از پیش بینی پوشش 98 درصدی تحصیل کودکان در دوره پیش دبستانی تا پایان برنامه ششم توسعه درکشور خبر داد.
کد خبر : 111417

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد دیمه ور با بیان اینکه براساس بند 2 سیاست‌های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری، آموزش پیش از دبستان امری حاکمیتی است، گفت: با توجه به اهمیت تربیت دوره کودکی، افزایش امکان دسترسی به دوره پیش دبستان با شیب ملایم و در قالب طیفی از «حمایت کامل دولت در مناطق محروم و لازم التوجه، مشارکت مردم در مناطق نیمه برخوردار تا ارائه خدمات غیردولتی در مناطق برخوردار کشور» در طول برنامه ششم توسعه توسط این معاونت در دو گروه سنی 5 و 6 ساله تبیین شده است.


وی افزود: به منظور تحقق سومین هدف برنامه انسداد مبادی بیسوادی و تعهد ملی جمهوری اسلامی ایران درخصوص برخورداری حداکثری کودکان از آموزش‌های یک سال پیش از دبستان در برنامه جهانی آموزش 2030؛ تا سال پایان برنامه ششم پوشش 98 درصدی کودکان واجد شرایط یکسال پیش از دبستان پیش بینی شده است.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه برنامه حمایت از نوآموزان پیش دبستانی اقشار آسیب پذیر از دوسال قبل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 96-1395 تمامی کودکان واجد شرایط مناطق دارای ضریب محرومیت 9 و عشایری، بخش اعظمی از کودکان مناطق دوزبانه و محروم ، روستاها و حاشیه شهرها به صورت دولتی و رایگان و بخش دیگری نیز با حمایت دولت و مشارکت مردم از فعالیت‌های تربیتی یکسال پیش از دبستان برخوردار خواهند شد.


دیمه ور تصریح کرد: امسال 40 درصد نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام شده در سامانه سناد در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت خواهند کرد.


وی ادامه داد: به منظور ارتقای خدمات تربیتی، اقدامات مداخله ای مناسب برای نوآموزان دیرآموز شناسایی شده، در جریان فعالیت‌های عادی کلاس‌های پیش دبستانی توسط مربیان آموزش دیده با همکاری والدین ارائه می‌شود و در صورت نیاز به خدمات حمایتی بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر